Tao-culuk'daki Anahtar Kavramlar
Merhûm Prof. Dr. Toshihiko İzutsu'nun A Comparative Study of the Key Philosophical Concepts in Sufism and Taoism/İbn ‘Arabî and Lao-Tzû, Chuand-Tzû (Tasavvuf'da ve Tao-culuk'daki Felsefî Anahtar-Kavramların Karşılaştırılmalı Bir İncelemesi/İbn ‘Arabî ve Lao Tzû, Çuang-Tzû) başlıklı 2 cildlik âbidevî eserinin tercümesini takdîm ettiğimiz bu 2. cildinde Lao-Tzû'nun Tao Tê Çing ve Çuang-Tzû'nun da Kitab'ında ortaya koydukları Tao-culuğun anahtar kavramları semantik bir incelemeye tâbi' tutularak incelenmiş ve Lao-Tzû ile Çuang-Tzû'nun Dünyâ Görüşü'nün temelleri ve çerçevesi ortaya konulmuştur.
Ortaya çıkan sonuç şaşırtıcıdır. Gerek İbn Arabî'nin gerekse Lao-Tzû ve Çuang-Tzû'nun âleme bakış açıları Vahdet-i Vücûd'un temelde aynı, terminolojide farklı iki versiyonu gibidir.
İbn Arabî'nin anladığı şekliyle Zât, Amâ', Adem, Kenz-i Mahfî, Gayb Âlemi, Hakk, Kader, Rabb, Vahdet, Kesret, Rahmân'ın Nefesi, Rahmet, Nefs, Rûh, İnsân-ı Kâmil gibi anahtar-kavramların Tao-culuk'da yalnızca ontolojik muâdilleri bulunmakla kalmamakta, fakat aynı zamanda bu kavramlar İbn Arabî'de nasıl bir yapı oluşturuyor ve birbiriyle ne türlü ontolojik ilişkiler içinde bulunuyorlarsa bunların Tao-culuk'daki muâdilleri de kendi aralarında bu yapıyı ve bu ilişkileri aynen muhâfaza etmektedirler.
(Tanıtım Bülteninden)
Merhûm Prof. Dr. Toshihiko İzutsu'nun A Comparative Study of the Key Philosophical Concepts in Sufism and Taoism/İbn ‘Arabî and Lao-Tzû, Chuand-Tzû (Tasavvuf'da ve Tao-culuk'daki Felsefî Anahtar-Kavramların Karşılaştırılmalı Bir İncelemesi/İbn ‘Arabî ve Lao Tzû, Çuang-Tzû) başlıklı 2 cildlik âbidevî eserinin tercümesini takdîm ettiğimiz bu 2. cildinde Lao-Tzû'nun Tao Tê Çing ve Çuang-Tzû'nun da Kitab'ında ortaya koydukları Tao-culuğun anahtar kavramları semantik bir incelemeye tâbi' tutularak incelenmiş ve Lao-Tzû ile Çuang-Tzû'nun Dünyâ Görüşü'nün temelleri ve çerçevesi ortaya konulmuştur.
Ortaya çıkan sonuç şaşırtıcıdır. Gerek İbn Arabî'nin gerekse Lao-Tzû ve Çuang-Tzû'nun âleme bakış açıları Vahdet-i Vücûd'un temelde aynı, terminolojide farklı iki versiyonu gibidir.
İbn Arabî'nin anladığı şekliyle Zât, Amâ', Adem, Kenz-i Mahfî, Gayb Âlemi, Hakk, Kader, Rabb, Vahdet, Kesret, Rahmân'ın Nefesi, Rahmet, Nefs, Rûh, İnsân-ı Kâmil gibi anahtar-kavramların Tao-culuk'da yalnızca ontolojik muâdilleri bulunmakla kalmamakta, fakat aynı zamanda bu kavramlar İbn Arabî'de nasıl bir yapı oluşturuyor ve birbiriyle ne türlü ontolojik ilişkiler içinde bulunuyorlarsa bunların Tao-culuk'daki muâdilleri de kendi aralarında bu yapıyı ve bu ilişkileri aynen muhâfaza etmektedirler.
(Tanıtım Bülteninden)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 71,90 | 215,71 |
4 | - | - |
6 | 37,30 | 223,78 |
9 | 25,65 | 230,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 74,39 | 223,17 |
4 | - | - |
6 | 36,96 | 221,76 |
9 | 25,65 | 230,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 71,90 | 215,71 |
4 | - | - |
6 | 36,96 | 221,76 |
9 | 25,65 | 230,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 71,90 | 215,71 |
4 | - | - |
6 | 37,13 | 222,77 |
9 | 25,65 | 230,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 71,90 | 215,71 |
4 | 54,94 | 219,74 |
6 | 36,96 | 221,76 |
9 | 25,65 | 230,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 71,90 | 215,71 |
4 | - | - |
6 | 36,96 | 221,76 |
9 | 25,65 | 230,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 201,60 | 201,60 |
2 | 100,80 | 201,60 |
3 | 71,90 | 215,71 |
4 | - | - |
6 | 36,96 | 221,76 |
9 | 25,76 | 231,84 |