Teorik Bakış Sayı: 10

Teorik Bakış Sayı: 10 Mülteciler

"Muhacirler", "mübadiller", "mülteciler"…Bu kavramlar büyük ölçüde 20. yüzyıldaki milliyetçi politikaların biçimlendirdiği siyasal dünyanın toplumsal olguları olarak literatüre girdi. Bu olguların her biri, yeni "devletsel...
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
112,50TL
Havale/EFT ile: 110,25TL
4440000002830
1324124
Teorik Bakış Sayı: 10
Teorik Bakış Sayı: 10 Mülteciler
112.50

"Muhacirler", "mübadiller", "mülteciler"…

Bu kavramlar büyük ölçüde 20. yüzyıldaki milliyetçi politikaların biçimlendirdiği siyasal dünyanın toplumsal olguları olarak literatüre girdi. Bu olguların her biri, yeni "devletsel sınır"larla tanımlanıyordu. Zira devletler "uluslara" göre yeniden kuruluyor ve kendi temsil ettiği ulusa ait olmayandan kurtulmayı en önemli politik tercihlerden biri olarak belirliyordu. Böyle olunca ellerinde bavulları, sınırın diğer tarafına gönderilen binlerce, on binlerce, yüz binlerce insanın zorunlu yürüyüşü olağanlaşıyordu. Devletlerin kendi aralarında inşa ettikleri "hukuk"a göre bunlar "muhacir", "mübadil" ya da "mülteci" oluyorlardı. Hepsi de "milli" nedenlerle yerlerinden edilen veya yerine ulaşmaya çalışanlar "milli" kimliğe dahil oluyorlardı kuşkusuz fakat "yerli" olabilmeleri belki de hiçbir zaman mümkün olamayacaktı.

21. yüzyıla devreden bu mirastan bugün "mültecilik" hali neredeyse aynı hızla devam ediyor. Tam da bu sebeple şu soruyu sormanın zamanıdır: Dünya, modernleşmeyle çizilen ve büyük toplumsal kesimleri korumasız alanda bırakan "milli" sınırları ve onun üzerinden inşa edilmiş kurumsallaşmaları taşımaya devam edebilecek mi?

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
4440000002830
Boyut:
14x22.5
Sayfa Sayısı:
208
Basım Tarihi:
2018-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur

"Muhacirler", "mübadiller", "mülteciler"…

Bu kavramlar büyük ölçüde 20. yüzyıldaki milliyetçi politikaların biçimlendirdiği siyasal dünyanın toplumsal olguları olarak literatüre girdi. Bu olguların her biri, yeni "devletsel sınır"larla tanımlanıyordu. Zira devletler "uluslara" göre yeniden kuruluyor ve kendi temsil ettiği ulusa ait olmayandan kurtulmayı en önemli politik tercihlerden biri olarak belirliyordu. Böyle olunca ellerinde bavulları, sınırın diğer tarafına gönderilen binlerce, on binlerce, yüz binlerce insanın zorunlu yürüyüşü olağanlaşıyordu. Devletlerin kendi aralarında inşa ettikleri "hukuk"a göre bunlar "muhacir", "mübadil" ya da "mülteci" oluyorlardı. Hepsi de "milli" nedenlerle yerlerinden edilen veya yerine ulaşmaya çalışanlar "milli" kimliğe dahil oluyorlardı kuşkusuz fakat "yerli" olabilmeleri belki de hiçbir zaman mümkün olamayacaktı.

21. yüzyıla devreden bu mirastan bugün "mültecilik" hali neredeyse aynı hızla devam ediyor. Tam da bu sebeple şu soruyu sormanın zamanıdır: Dünya, modernleşmeyle çizilen ve büyük toplumsal kesimleri korumasız alanda bırakan "milli" sınırları ve onun üzerinden inşa edilmiş kurumsallaşmaları taşımaya devam edebilecek mi?

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 60,19    120,38   
3 40,88    122,63   
6 21,38    128,25   
9 14,75    132,75   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 60,19    120,38   
3 41,51    124,54   
6 21,38    128,25   
9 14,75    132,75   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 60,19    120,38   
3 41,25    123,75   
6 21,38    128,25   
9 14,88    133,88   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 60,19    120,38   
3 41,63    124,88   
6 21,38    128,25   
9 14,88    133,88   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 60,19    120,38   
3 41,63    124,88   
6 22,31    133,88   
9 14,88    133,88   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 60,19    120,38   
3 37,88    113,63   
6 21,38    128,25   
9 14,88    133,88   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
2 60,19    120,38   
3 41,25    123,75   
6 21,38    128,25   
9 14,88    133,88   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat