Michael Servetus: Teslis Karşıtı Bir Hıristiyan
İspanyol Hekim Michael Servetus teslis hakkındaki görüşlerinden dolayı John Calvin ve Katolik Kilisesi iş birliğiyle 1553'te Cenevre'nin merkezinde yakılarak öldürüldü. Daha yirmili yaşlarda Kutsal Kitap'ı incelemeye başlayan Servetus, geleneksel teslis doktrini, çocuk vaftizi ve asli günah anlayışı gibi inanca taalluk eden konuların hiçbirinin kutsal
kitap temelli olmadığını ve bu meselelerin Hıristiyanlıkta yanlış yorumlandığını ifade ediyordu.
Hıristiyanların geneli tarafından kabul edilen teslis öğretisinin de hatalı olduğunu savunuyor ve aslında Tanrı'nın “tek” olduğu üzerinde duruyordu.
Ayrıca, Hıristiyanlıktaki mevcut dinî anlayışın ve diğer teolojik kabullerin revize edilmesini önermekteydi. Servetus'un görüşleri vefatının ardından unutulup gitmedi, bilakis yazdığı eserler vasıtasıyla günümüze kadar gelmeyi başardı. Öyle
ki bugün “Üniteryanizm” olarak bilinen hareket Servetus'u kendi kurucuları olarak kabul etmekte ve onun dini düşüncelerini kendilerine rehber edinmektedir.
16 yüzyıl Hıristiyan dünyasının önemli teslis karşıtı isimlerinden biri olan Michael Servetus, Hıristiyanlıkta çok erken dönemlerden itibaren var olan teslis karşıtı geleneğin önemli temsilcilerinden biri olması bakımından incelenmeyi hak eden bir isimdir. Bu, hem Hıristiyanlık içerisindeki farklı düşüncelerin daha fark edilir kılınması hem de teslise yönelik tartışmaların ne yönde seyrettiğinin saptanması açısından hatırı sayılır bir girişim olacaktır. Bu kitap, hem Servetus hakkında merak edilen; Servetus'un teslise yönelik eleştirileri nelerdir? Etkilendiği kaynaklar bağlamında değerlendirildiğinde Servetus'un üretmiş olduğu teslis anlayışı ne kadar özgündür? Servetus'un “Monoteizm” olarak ifade edilen Tanrı anlayışı gerçekte de bir Monoteizmi mi ifade etmektedir? Servetus'un Hıristiyanlık ve teslis anlayışı
geleneksel Hıristiyanlık düşüncesinden hangi noktalarda farklılık göstermektedir? gibi soruların cevabını aramakta hem de onun hayatı, eserleri ve Hristiyanlık anlayışını bütüncül bir yaklaşımla ele almaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)
İspanyol Hekim Michael Servetus teslis hakkındaki görüşlerinden dolayı John Calvin ve Katolik Kilisesi iş birliğiyle 1553'te Cenevre'nin merkezinde yakılarak öldürüldü. Daha yirmili yaşlarda Kutsal Kitap'ı incelemeye başlayan Servetus, geleneksel teslis doktrini, çocuk vaftizi ve asli günah anlayışı gibi inanca taalluk eden konuların hiçbirinin kutsal
kitap temelli olmadığını ve bu meselelerin Hıristiyanlıkta yanlış yorumlandığını ifade ediyordu.
Hıristiyanların geneli tarafından kabul edilen teslis öğretisinin de hatalı olduğunu savunuyor ve aslında Tanrı'nın “tek” olduğu üzerinde duruyordu.
Ayrıca, Hıristiyanlıktaki mevcut dinî anlayışın ve diğer teolojik kabullerin revize edilmesini önermekteydi. Servetus'un görüşleri vefatının ardından unutulup gitmedi, bilakis yazdığı eserler vasıtasıyla günümüze kadar gelmeyi başardı. Öyle
ki bugün “Üniteryanizm” olarak bilinen hareket Servetus'u kendi kurucuları olarak kabul etmekte ve onun dini düşüncelerini kendilerine rehber edinmektedir.
16 yüzyıl Hıristiyan dünyasının önemli teslis karşıtı isimlerinden biri olan Michael Servetus, Hıristiyanlıkta çok erken dönemlerden itibaren var olan teslis karşıtı geleneğin önemli temsilcilerinden biri olması bakımından incelenmeyi hak eden bir isimdir. Bu, hem Hıristiyanlık içerisindeki farklı düşüncelerin daha fark edilir kılınması hem de teslise yönelik tartışmaların ne yönde seyrettiğinin saptanması açısından hatırı sayılır bir girişim olacaktır. Bu kitap, hem Servetus hakkında merak edilen; Servetus'un teslise yönelik eleştirileri nelerdir? Etkilendiği kaynaklar bağlamında değerlendirildiğinde Servetus'un üretmiş olduğu teslis anlayışı ne kadar özgündür? Servetus'un “Monoteizm” olarak ifade edilen Tanrı anlayışı gerçekte de bir Monoteizmi mi ifade etmektedir? Servetus'un Hıristiyanlık ve teslis anlayışı
geleneksel Hıristiyanlık düşüncesinden hangi noktalarda farklılık göstermektedir? gibi soruların cevabını aramakta hem de onun hayatı, eserleri ve Hristiyanlık anlayışını bütüncül bir yaklaşımla ele almaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 102,72 | 308,16 |
4 | - | - |
6 | 53,28 | 319,68 |
9 | 36,64 | 329,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 106,27 | 318,82 |
4 | - | - |
6 | 52,80 | 316,80 |
9 | 36,64 | 329,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 102,72 | 308,16 |
4 | - | - |
6 | 52,80 | 316,80 |
9 | 36,64 | 329,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 102,72 | 308,16 |
4 | - | - |
6 | 53,04 | 318,24 |
9 | 36,64 | 329,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 102,72 | 308,16 |
4 | 78,48 | 313,92 |
6 | 52,80 | 316,80 |
9 | 36,64 | 329,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 102,72 | 308,16 |
4 | - | - |
6 | 52,80 | 316,80 |
9 | 36,64 | 329,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 288,00 | 288,00 |
2 | 144,00 | 288,00 |
3 | 102,72 | 308,16 |
4 | - | - |
6 | 52,80 | 316,80 |
9 | 36,80 | 331,20 |