Felsefi Yöntem Üzerine Bir Deneme
Felsefi Yöntem ÜzerineBir Denemeyirminci yüzyılın en önemli konularından biri olan özne meselesi ve felsefi yöntemin neliği üzerine bir tartışma yürütüyor ve felsefenin neden doğa bilimlerinden ayrı bir araştırma alanı olması gerektiğine dair bir soruşturmayı içeriyor.Doğa Tasarımı,Tarih TasarımıveMetafizik Üzerine Bir Denemegibi eserlerinden tanıdığımız Collingwood bu denemesinde metafelsefeye katkılarını sunuyor ve felsefenin konusunu doğanın konusu haline getirmeye çalışan yirminci yüzyılın temel bir eğiliminin karşısına felsefenin özerkliği argümanını yerleştiriyor; filozofların yaptığı, sözgelimi ahlaktaki ödev ile fayda ayrımı gibi ayrımların empirik sınıflandırmalar değil de semantik ayrımlar olduğunu öne sürüyor. Felsefi ayrımların semantik ayrımlarla bu şekilde tanımlanması felsefenin konusunun doğal konulara indirgenmesine karşı bir argüman oluşturuyor ve tüm kavramların empirik kavramlar, tüm sınıflandırmaların da empirik sınıflandırmalar olmadığı belirtiliyor. Dolayısıyla Collingwood'un felsefenin neden kendine özgü bir konuya ve içeriğe sahip olduğu yönündeki açıklaması da radikal empirizme karşı açık bir meydan okuma teşkil ediyor.
(Tanıtım Bülteninden)
Felsefi Yöntem ÜzerineBir Denemeyirminci yüzyılın en önemli konularından biri olan özne meselesi ve felsefi yöntemin neliği üzerine bir tartışma yürütüyor ve felsefenin neden doğa bilimlerinden ayrı bir araştırma alanı olması gerektiğine dair bir soruşturmayı içeriyor.Doğa Tasarımı,Tarih TasarımıveMetafizik Üzerine Bir Denemegibi eserlerinden tanıdığımız Collingwood bu denemesinde metafelsefeye katkılarını sunuyor ve felsefenin konusunu doğanın konusu haline getirmeye çalışan yirminci yüzyılın temel bir eğiliminin karşısına felsefenin özerkliği argümanını yerleştiriyor; filozofların yaptığı, sözgelimi ahlaktaki ödev ile fayda ayrımı gibi ayrımların empirik sınıflandırmalar değil de semantik ayrımlar olduğunu öne sürüyor. Felsefi ayrımların semantik ayrımlarla bu şekilde tanımlanması felsefenin konusunun doğal konulara indirgenmesine karşı bir argüman oluşturuyor ve tüm kavramların empirik kavramlar, tüm sınıflandırmaların da empirik sınıflandırmalar olmadığı belirtiliyor. Dolayısıyla Collingwood'un felsefenin neden kendine özgü bir konuya ve içeriğe sahip olduğu yönündeki açıklaması da radikal empirizme karşı açık bir meydan okuma teşkil ediyor.
(Tanıtım Bülteninden)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 36,72 | 110,17 |
4 | - | - |
6 | 19,05 | 114,29 |
9 | 13,10 | 117,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 37,99 | 113,98 |
4 | - | - |
6 | 18,88 | 113,26 |
9 | 13,10 | 117,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 36,72 | 110,17 |
4 | - | - |
6 | 18,88 | 113,26 |
9 | 13,10 | 117,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 36,72 | 110,17 |
4 | - | - |
6 | 18,96 | 113,77 |
9 | 13,10 | 117,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 36,72 | 110,17 |
4 | 28,06 | 112,23 |
6 | 18,88 | 113,26 |
9 | 13,10 | 117,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 36,72 | 110,17 |
4 | - | - |
6 | 18,88 | 113,26 |
9 | 13,10 | 117,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 102,96 | 102,96 |
2 | 51,48 | 102,96 |
3 | 36,72 | 110,17 |
4 | - | - |
6 | 18,88 | 113,26 |
9 | 13,16 | 118,40 |