Toplumlar Nasıl Anımsar %27 indirimli Paul Connerton

Toplumlar Nasıl Anımsar

Belleği, bireysel olmaktn çok kültürel bir yetenek olarak ele alan bu kitap, yazıya ve kaydetmeye dayalı olmayan pratiklerin, gelenekler içinde nasıl kuşaktan kuşağa aktarıldığını açıklamaktadır. Kültürel bir beceri olarak bellek...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
112,32TL
Taksitli fiyat: 9 x 14,29TL
9789755391755
522677
Toplumlar Nasıl Anımsar
Toplumlar Nasıl Anımsar
112.32

Belleği, bireysel olmaktn çok kültürel bir yetenek olarak ele alan bu kitap, yazıya ve kaydetmeye dayalı olmayan pratiklerin, gelenekler içinde nasıl kuşaktan kuşağa aktarıldığını açıklamaktadır. Kültürel bir beceri olarak bellek üzerine yapılan çalışmaların çoğu, yaşananların kayda geçirilmiş biçimiyle aktarılması üzerinde odaklşa. Connerton ise bedene uyarlanmışi yani bedene uyarlanmış, yani bedenle bütünleştirilmiş die niteleiği pratiikler üzerinde yoğunlaşmakta günümüzde ağırlıkta olan yazınsal metinler konusunun, genelde toplumsal pratiklerin bir eğretilmemesi olarak kabul edilebileceği görüşünü sorgulamaktadır. Yaar, geçmişin imgelerinin ve anımsanan bilgisinin, törensel ugulamalar kanalıyla aktarılıp sürdürüldüğünü, dolayısıyla belleğin bedensel olduğunuileri sürmektedir. Bedensel toplumsal belleğin temel yönünü oluşturmasına karşın, konunun günümüze dek son derece savsaklanmış bir yanıdır.

Connerton bu çalışmasında Yahudi yortuları, Hıristiyan törenleri, Şiirlerin Muareem yas törenlerini örnek gösterdiği "anma törenleri geleneksel toplumların tekelinde olmadığını göstermektedir. Bu yolda, yoğun bir Nazi; tören takvimi etkinliklerinin listesini verip kapitalst burjuva toplumlarında icat edlen çağdaş törenlee geçmektedir.

1789'daki Bastille baskının, 1871daki Bastille baskıın, 1871'de Rpruya'nın Fransa'ya karşı kazandığı zaferin, neden sonra ulusal şenlik günlerine dönüştürüldüğünü saptayan Connerton; İsrail'in İ.Ö 66'da Romalılara karşı Masada ayaklanmasını, Şalık İranı'nın zamanımızda 2500 yıl önce Kyrosun Pers devletni kuruşunu yirminci yüzyılda anma törenleriyle kutlamaya başlamalarıyla birlikte bu konuda Avrupa uluslarından hiç de geri kalmadıklarını ortaya koymaktadır.

Connerton, her türlü geleneği silindir gibi ezip geçen modernite paradoksa dikkat çektikten sonra, bu törenlerin işlevlerinin ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma toplumsal, siyasal ve antropolijik düşünüş ile de desteklenen özgün bir bellek araştırması olarak her düzeyden okurun ilgisini çekecektir.



Sayfa Sayısı: 192

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9789755391755
Boyut:
13.00x19.50
Sayfa Sayısı:
170
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Alaeddin Şenel
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
How Societies Remember

Belleği, bireysel olmaktn çok kültürel bir yetenek olarak ele alan bu kitap, yazıya ve kaydetmeye dayalı olmayan pratiklerin, gelenekler içinde nasıl kuşaktan kuşağa aktarıldığını açıklamaktadır. Kültürel bir beceri olarak bellek üzerine yapılan çalışmaların çoğu, yaşananların kayda geçirilmiş biçimiyle aktarılması üzerinde odaklşa. Connerton ise bedene uyarlanmışi yani bedene uyarlanmış, yani bedenle bütünleştirilmiş die niteleiği pratiikler üzerinde yoğunlaşmakta günümüzde ağırlıkta olan yazınsal metinler konusunun, genelde toplumsal pratiklerin bir eğretilmemesi olarak kabul edilebileceği görüşünü sorgulamaktadır. Yaar, geçmişin imgelerinin ve anımsanan bilgisinin, törensel ugulamalar kanalıyla aktarılıp sürdürüldüğünü, dolayısıyla belleğin bedensel olduğunuileri sürmektedir. Bedensel toplumsal belleğin temel yönünü oluşturmasına karşın, konunun günümüze dek son derece savsaklanmış bir yanıdır.

Connerton bu çalışmasında Yahudi yortuları, Hıristiyan törenleri, Şiirlerin Muareem yas törenlerini örnek gösterdiği "anma törenleri geleneksel toplumların tekelinde olmadığını göstermektedir. Bu yolda, yoğun bir Nazi; tören takvimi etkinliklerinin listesini verip kapitalst burjuva toplumlarında icat edlen çağdaş törenlee geçmektedir.

1789'daki Bastille baskının, 1871daki Bastille baskıın, 1871'de Rpruya'nın Fransa'ya karşı kazandığı zaferin, neden sonra ulusal şenlik günlerine dönüştürüldüğünü saptayan Connerton; İsrail'in İ.Ö 66'da Romalılara karşı Masada ayaklanmasını, Şalık İranı'nın zamanımızda 2500 yıl önce Kyrosun Pers devletni kuruşunu yirminci yüzyılda anma törenleriyle kutlamaya başlamalarıyla birlikte bu konuda Avrupa uluslarından hiç de geri kalmadıklarını ortaya koymaktadır.

Connerton, her türlü geleneği silindir gibi ezip geçen modernite paradoksa dikkat çektikten sonra, bu törenlerin işlevlerinin ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma toplumsal, siyasal ve antropolijik düşünüş ile de desteklenen özgün bir bellek araştırması olarak her düzeyden okurun ilgisini çekecektir.



Sayfa Sayısı: 192

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 56,16    112,32   
3 40,06    120,18   
4 -    -   
6 20,78    124,68   
9 14,29    128,61   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 56,16    112,32   
3 41,45    124,34   
4 -    -   
6 20,59    123,55   
9 14,29    128,61   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 56,16    112,32   
3 40,06    120,18   
4 -    -   
6 20,59    123,55   
9 14,29    128,61   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 56,16    112,32   
3 40,06    120,18   
4 -    -   
6 20,69    124,11   
9 14,29    128,61   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 56,16    112,32   
3 40,06    120,18   
4 30,61    122,43   
6 20,59    123,55   
9 14,29    128,61   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 56,16    112,32   
3 40,06    120,18   
4 -    -   
6 20,59    123,55   
9 14,29    128,61   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,32    112,32   
2 56,16    112,32   
3 40,06    120,18   
4 -    -   
6 20,59    123,55   
9 14,35    129,17   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat