Bütünsel Sanat Algısı ve Bütün Sanat
Bu kitap, görsel sanatlar meselesinin “plastik filozofi” açısından dünyada geldiği son hali ortaya koyması ve yazarın tüm çalışmalarını özgün bir sonuca bağlaması açısından büyük bir önem taşıyor.
Türkiye'de sanat düşüncesi üretimi ve eleştirisi yapmak için uğraş veren Eroğlu, görsel sanatlar üzerine ulaştığı en bütünsel düşün ve eleştiri noktalarının neler olduğunu ele alıyor; çok değerli çözüm noktaları ortaya koyuyor. İki temel bölümden oluşan bu kitap, evrensel anlamda ağırlıklı olarak dünyadaki sanatın durumuna eleştiri ve öneri boyutlarıyla eğiliyor, ancak Türkiye'deki hale de yeri geldikçe net tespitlerde bulunmaktan geri durmuyor.
Bu kitap, evrensel olan üzerinden yürüyor ve yazarın son yıllarda oluşturmak için büyük çaba sarf ettiği sanat kuramı çemberinin hem büyük bir parçası, hem de düşünsel ve eleştirel çözümlerinin vardığı bir sonucun da en net hali.
Bugün tüm görsel sanat dallarının aldığı farklı şekli görmezden gelmemek gerekiyor. Bir bütünsel oluş uğrunda, her görsel sanat dalının kendi içinde tarihteki boyutundan oldukça farklı bir noktaya ulaştığını artık görüp, kabul etmek, ona göre konum almak kaçınılmaz ve bu kitap, söz konusu kabulü ve konumu alarak net şekilde öncü olma sorumluluğunu da üstleniyor.
Hemen her alanda kendini tekrar eden ve dolayısıyla yaratıcı olandan uzaklaşan insan, sonucunda bu durumundan kaynaklı tekrara dönmüş olgu ve olayların başrol oyuncusu. Bu durum göstermektedir ki bugün dünyada sanat, net şekilde tinsellikten uzaklaşmış ve içi boşalmış olmanın büyük acılarını çekiyor. Bu iç boşalmasının sanat düşünsel anlamda sıklıkla nedenlerini hem dünya, hem de ülkemizdeki sanat boyutları açısından ele alıp, masaya yatıran yazar, bu kitapta çözüme odaklanıyor, çözüme dair net açıklamasını kitabın birinci bölünde yapıyor. Sanatta ve sanatı yakından bağlayan konularda tarihte yapılan temel doğru ve yanlışların neler olduğuna da kitabın ikinci bölümünde işaret ederek, benzer doğruların gerçekleşmesi halinde başarı, benzer yanlışların tekrar etmesi durumunda da başarısızlığın kaçınılmaz olduğuna okurlarının iyice odaklanmasını, bu odaklanmaya okurun kendi düşüncelerini de katarak yaratıcı sanatı görebilmenin yolunu iyice açmasını arzuluyor ve ele aldığı bu kitabın en son amacının da bu olduğuna her fırsatta işaret ediyor...
(Tanıtım Bülteninden)
Bu kitap, görsel sanatlar meselesinin “plastik filozofi” açısından dünyada geldiği son hali ortaya koyması ve yazarın tüm çalışmalarını özgün bir sonuca bağlaması açısından büyük bir önem taşıyor.
Türkiye'de sanat düşüncesi üretimi ve eleştirisi yapmak için uğraş veren Eroğlu, görsel sanatlar üzerine ulaştığı en bütünsel düşün ve eleştiri noktalarının neler olduğunu ele alıyor; çok değerli çözüm noktaları ortaya koyuyor. İki temel bölümden oluşan bu kitap, evrensel anlamda ağırlıklı olarak dünyadaki sanatın durumuna eleştiri ve öneri boyutlarıyla eğiliyor, ancak Türkiye'deki hale de yeri geldikçe net tespitlerde bulunmaktan geri durmuyor.
Bu kitap, evrensel olan üzerinden yürüyor ve yazarın son yıllarda oluşturmak için büyük çaba sarf ettiği sanat kuramı çemberinin hem büyük bir parçası, hem de düşünsel ve eleştirel çözümlerinin vardığı bir sonucun da en net hali.
Bugün tüm görsel sanat dallarının aldığı farklı şekli görmezden gelmemek gerekiyor. Bir bütünsel oluş uğrunda, her görsel sanat dalının kendi içinde tarihteki boyutundan oldukça farklı bir noktaya ulaştığını artık görüp, kabul etmek, ona göre konum almak kaçınılmaz ve bu kitap, söz konusu kabulü ve konumu alarak net şekilde öncü olma sorumluluğunu da üstleniyor.
Hemen her alanda kendini tekrar eden ve dolayısıyla yaratıcı olandan uzaklaşan insan, sonucunda bu durumundan kaynaklı tekrara dönmüş olgu ve olayların başrol oyuncusu. Bu durum göstermektedir ki bugün dünyada sanat, net şekilde tinsellikten uzaklaşmış ve içi boşalmış olmanın büyük acılarını çekiyor. Bu iç boşalmasının sanat düşünsel anlamda sıklıkla nedenlerini hem dünya, hem de ülkemizdeki sanat boyutları açısından ele alıp, masaya yatıran yazar, bu kitapta çözüme odaklanıyor, çözüme dair net açıklamasını kitabın birinci bölünde yapıyor. Sanatta ve sanatı yakından bağlayan konularda tarihte yapılan temel doğru ve yanlışların neler olduğuna da kitabın ikinci bölümünde işaret ederek, benzer doğruların gerçekleşmesi halinde başarı, benzer yanlışların tekrar etmesi durumunda da başarısızlığın kaçınılmaz olduğuna okurlarının iyice odaklanmasını, bu odaklanmaya okurun kendi düşüncelerini de katarak yaratıcı sanatı görebilmenin yolunu iyice açmasını arzuluyor ve ele aldığı bu kitabın en son amacının da bu olduğuna her fırsatta işaret ediyor...
(Tanıtım Bülteninden)