Taşra Üçlemesi - Kasaba Mayıs Sıkıntısı Uzak Nuri Bilge Ceylan

Taşra Üçlemesi - Kasaba Mayıs Sıkıntısı Uzak

Daha önce ayrı ayrı yayınladığımız, Nuri Bilge Ceylan sinemasının temel taşları olan Kasaba, Mayıs Sıkıntısı ve Uzak filmlerinin senaryolarını, iç ve dış basında çıkan yazılar ve Ceylan'la yapılmış söyleşilerden...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
315,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 40,08TL
9786257917148
1273169
Taşra Üçlemesi - Kasaba Mayıs Sıkıntısı Uzak
Taşra Üçlemesi - Kasaba Mayıs Sıkıntısı Uzak
315.00

Daha önce ayrı ayrı yayınladığımız, Nuri Bilge Ceylan sinemasının temel taşları olan Kasaba, Mayıs Sıkıntısı ve Uzak filmlerinin senaryolarını, iç ve dış basında çıkan yazılar ve Ceylan'la yapılmış söyleşilerden derlediğimiz bir seçkiyle birlikte, Taşra Üçlemesi başlığı altında sunuyoruz okurlara.


KASABA
Taşra tanımlaması, işaret ettiği sosyal ve kültürel sınıflamayla ne kadar köşeli bir gerçeklik taşıyorsa, kasaba kavramı da o basit aritmetiği içinde el değmemiş, işlenmemiş bir insan duyarlığı barındırır: Ağaçları bekleyen bir insan soyu, doğaya sonuna kadar bağlı inançlı bir soyluluk. Nuri Bilge Ceylan'ın daha yolun başında en uzağa eriştirdiği bir sinema güzelliği, iri taneli bir sinema cesareti olarak Türk Sineması'na göktaşı gibi düşen Kasaba, bu karşıtlıklı dünyayı eşine az rastlanır bir sahicilikte aktarmıştır perdeye. Gece ateşin başında coğrafyalar geçilir, savaşlar kazanılıp kaybedilir, Saffet çekip gider…


MAYIS SIKINTISI
Nuri Bilge Ceylan'ın filmlerinde gökyüzü ve bulutların durumu çok önemlidir. Eğer Kasaba'da bütün mevsimleri görebildiysek, Koza'da rüzgârı, Mayıs Sıkıntısı'nda sıkıntının tüm hallerini görebildiysek, bunu yönetmenin belleğine kazınmış bir duyguyu aktarabilecek görüntüleri sabırla, ısrarla beklemiş olmasına borçluyuz. Diyaloglar, sahneler, oyuncular değişebilir, ama gökyüzü ve bulutlar senaryoda düşünüldüğü gibi olacaktır. Bazı filmler “kes” komutunun geciktiğini düşündüğümüz an başlar, sıkıntının kendini usulca hissettirdiği an… İzleyicinin kendine bakmaya başladığını fark ettiği an…


UZAK
“Sinemada bir fikri olmak ender bir olaydır.” Nuri Bilge Ceylan hayatın içinde karşılığı olan sahici fikirlerle kuruyor sinemasını… bir duygu parçacığının tetiklediği, işlenmeyi bekleyen, çeşitlemelere, gelgitlere açık bir ışıma anı: bir fikir! Çekim öncesi yönetmenin elindeki senaryo, işte böyle bir fikri söküp almaya çalışmıştır hayattan, onu görüntülerin diline aktarmadan önce sözcüklere, işaretlere, seslere, mekânlara, zamanlara yaymıştır… Bu yüzden senaryo bir edebiyat türü değil, bir haritadır daha çok.





(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786257917148
Boyut:
16,5 x 23
Sayfa Sayısı:
479
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Daha önce ayrı ayrı yayınladığımız, Nuri Bilge Ceylan sinemasının temel taşları olan Kasaba, Mayıs Sıkıntısı ve Uzak filmlerinin senaryolarını, iç ve dış basında çıkan yazılar ve Ceylan'la yapılmış söyleşilerden derlediğimiz bir seçkiyle birlikte, Taşra Üçlemesi başlığı altında sunuyoruz okurlara.


KASABA
Taşra tanımlaması, işaret ettiği sosyal ve kültürel sınıflamayla ne kadar köşeli bir gerçeklik taşıyorsa, kasaba kavramı da o basit aritmetiği içinde el değmemiş, işlenmemiş bir insan duyarlığı barındırır: Ağaçları bekleyen bir insan soyu, doğaya sonuna kadar bağlı inançlı bir soyluluk. Nuri Bilge Ceylan'ın daha yolun başında en uzağa eriştirdiği bir sinema güzelliği, iri taneli bir sinema cesareti olarak Türk Sineması'na göktaşı gibi düşen Kasaba, bu karşıtlıklı dünyayı eşine az rastlanır bir sahicilikte aktarmıştır perdeye. Gece ateşin başında coğrafyalar geçilir, savaşlar kazanılıp kaybedilir, Saffet çekip gider…


MAYIS SIKINTISI
Nuri Bilge Ceylan'ın filmlerinde gökyüzü ve bulutların durumu çok önemlidir. Eğer Kasaba'da bütün mevsimleri görebildiysek, Koza'da rüzgârı, Mayıs Sıkıntısı'nda sıkıntının tüm hallerini görebildiysek, bunu yönetmenin belleğine kazınmış bir duyguyu aktarabilecek görüntüleri sabırla, ısrarla beklemiş olmasına borçluyuz. Diyaloglar, sahneler, oyuncular değişebilir, ama gökyüzü ve bulutlar senaryoda düşünüldüğü gibi olacaktır. Bazı filmler “kes” komutunun geciktiğini düşündüğümüz an başlar, sıkıntının kendini usulca hissettirdiği an… İzleyicinin kendine bakmaya başladığını fark ettiği an…


UZAK
“Sinemada bir fikri olmak ender bir olaydır.” Nuri Bilge Ceylan hayatın içinde karşılığı olan sahici fikirlerle kuruyor sinemasını… bir duygu parçacığının tetiklediği, işlenmeyi bekleyen, çeşitlemelere, gelgitlere açık bir ışıma anı: bir fikir! Çekim öncesi yönetmenin elindeki senaryo, işte böyle bir fikri söküp almaya çalışmıştır hayattan, onu görüntülerin diline aktarmadan önce sözcüklere, işaretlere, seslere, mekânlara, zamanlara yaymıştır… Bu yüzden senaryo bir edebiyat türü değil, bir haritadır daha çok.





(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 157,50    315,00   
3 112,35    337,05   
4 -    -   
6 58,28    349,65   
9 40,08    360,68   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 157,50    315,00   
3 116,24    348,71   
4 -    -   
6 57,75    346,50   
9 40,08    360,68   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 157,50    315,00   
3 112,35    337,05   
4 -    -   
6 57,75    346,50   
9 40,08    360,68   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 157,50    315,00   
3 112,35    337,05   
4 -    -   
6 58,01    348,08   
9 40,08    360,68   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 157,50    315,00   
3 112,35    337,05   
4 85,84    343,35   
6 57,75    346,50   
9 40,08    360,68   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 157,50    315,00   
3 112,35    337,05   
4 -    -   
6 57,75    346,50   
9 40,08    360,68   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
2 157,50    315,00   
3 112,35    337,05   
4 -    -   
6 57,75    346,50   
9 40,25    362,25   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat