Bilgiye Mektuplar Nezir Ergenç

Bilgiye Mektuplar

Bilgi, var olduğundan beri, insanoğlunun en temel amaçlarından biri olmuştur.Felsefe: "bilgiyi sevmek" olduğu hatırlanırsa, bilginin felsefenin ayrılmaz bir parçası olduğu görülecektir. Hakiki bilginin ne olduğu ve bu bilginin nasıl elde...
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
117,00TL
Havale/EFT ile: 114,66TL
9786257009300
1070569
Bilgiye Mektuplar
Bilgiye Mektuplar
117.00

Bilgi, var olduğundan beri, insanoğlunun en temel amaçlarından biri olmuştur.Felsefe: "bilgiyi sevmek" olduğu hatırlanırsa, bilginin felsefenin ayrılmaz bir parçası olduğu görülecektir. Hakiki bilginin ne olduğu ve bu bilginin nasıl elde edileceği konusu insanoğlunun kadim sorunudur.

Epistemoloji (bilgi felsefesi), bilginin kaynağı, değeri, imkanı ve sınırlarını konu alan felsefe dalıdır. Bilgi felsefesinin sorunu, doğru bilginin imkanı sorunudur.Doğru bilginin olamayacağını savunan yaklaşım, şüphecilik (Kuşkuculuk-Septisizm) olarak bilinir. Gorgias; "Bir şey yoktur, olsa bile bilinemez, bilinse bile anlatılamaz, anlatılsa bile anlaşılamaz" der.

Protagoras ise, "insan her şeyin ölçüsüdür." diyerek bilginin göreceliliğini savunmuştur.

Pyyron ve Timon gibi düşünürler, insanı doğruya götürecek hiçbir ölçüt yoktur der.

Rasyonalizm, doğru bilginin kaynağının akıl olduğunu savunur. Platon, Aristoteles, Descartes, Farabi, Hegel ve İslam dünyasında da Mesailer de bilginin akıl yoluyla elde edileceğini savunurlar.

Batı rasyonalistler ve Müslüman bilginlerden: El-Kindi, Farabi, İbn Sina, İbn Rüşt gibi felsefeciler, Ebu Hanife, İmam Maturidi gibi alimler, Mutezile Düşünürler de akla yüklediği işlev birbirinden farklıdır.

Yazar "Bilgiye Mektup" çalışmasında, Gazali'nin yaptığı yapmaktadır.Bilginin kullanımı konusu bilgi ile ahlak arasında zorunlu bir ilişki kurulmasıyla sonuçlanır.Cabiri, bilgi kaynaklarını beyan, burhan ve irfan olarak tanımlaması, bilginin kaynaklarına dönük bir açıklama arayışıdır.Bilgiye Mektup, bilgi arayıcının önemli duraklarından biri olarak öne çıkmaktadır.

Nitekim Pisagor, düşünme faaliyeti hikmeti aramak, olduğunu söylemiş. Hakikat ve hikmet arayışına çıkanlar, onunla kucaklaşabilenler kurtulacak, yeni ahlaki dünyanın fatihleri olacaklardır.

Sonuçta yazar," bilgi" ile ilgili bir soruşturmaya giriş yapıyor, mektuplarla konuyu açmaya çalışıyor. Hakikat ile bilginin eşitlenmesini dile getiren yazar, bilgi dışında bir şeyin kalmadığını mı söylüyor?

Yazar "Bilgi"ye yolculuğunu ve "hikmet" arayışını; "Hoşçakal, selamette ol, sevgili Talip; en içten sevgi ve saygılarımla... Dostun Bilgi" diyerek sonuçlandırıyor.

Dahası kitapta.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786257009300
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
120
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

Bilgi, var olduğundan beri, insanoğlunun en temel amaçlarından biri olmuştur.Felsefe: "bilgiyi sevmek" olduğu hatırlanırsa, bilginin felsefenin ayrılmaz bir parçası olduğu görülecektir. Hakiki bilginin ne olduğu ve bu bilginin nasıl elde edileceği konusu insanoğlunun kadim sorunudur.

Epistemoloji (bilgi felsefesi), bilginin kaynağı, değeri, imkanı ve sınırlarını konu alan felsefe dalıdır. Bilgi felsefesinin sorunu, doğru bilginin imkanı sorunudur.Doğru bilginin olamayacağını savunan yaklaşım, şüphecilik (Kuşkuculuk-Septisizm) olarak bilinir. Gorgias; "Bir şey yoktur, olsa bile bilinemez, bilinse bile anlatılamaz, anlatılsa bile anlaşılamaz" der.

Protagoras ise, "insan her şeyin ölçüsüdür." diyerek bilginin göreceliliğini savunmuştur.

Pyyron ve Timon gibi düşünürler, insanı doğruya götürecek hiçbir ölçüt yoktur der.

Rasyonalizm, doğru bilginin kaynağının akıl olduğunu savunur. Platon, Aristoteles, Descartes, Farabi, Hegel ve İslam dünyasında da Mesailer de bilginin akıl yoluyla elde edileceğini savunurlar.

Batı rasyonalistler ve Müslüman bilginlerden: El-Kindi, Farabi, İbn Sina, İbn Rüşt gibi felsefeciler, Ebu Hanife, İmam Maturidi gibi alimler, Mutezile Düşünürler de akla yüklediği işlev birbirinden farklıdır.

Yazar "Bilgiye Mektup" çalışmasında, Gazali'nin yaptığı yapmaktadır.Bilginin kullanımı konusu bilgi ile ahlak arasında zorunlu bir ilişki kurulmasıyla sonuçlanır.Cabiri, bilgi kaynaklarını beyan, burhan ve irfan olarak tanımlaması, bilginin kaynaklarına dönük bir açıklama arayışıdır.Bilgiye Mektup, bilgi arayıcının önemli duraklarından biri olarak öne çıkmaktadır.

Nitekim Pisagor, düşünme faaliyeti hikmeti aramak, olduğunu söylemiş. Hakikat ve hikmet arayışına çıkanlar, onunla kucaklaşabilenler kurtulacak, yeni ahlaki dünyanın fatihleri olacaklardır.

Sonuçta yazar," bilgi" ile ilgili bir soruşturmaya giriş yapıyor, mektuplarla konuyu açmaya çalışıyor. Hakikat ile bilginin eşitlenmesini dile getiren yazar, bilgi dışında bir şeyin kalmadığını mı söylüyor?

Yazar "Bilgi"ye yolculuğunu ve "hikmet" arayışını; "Hoşçakal, selamette ol, sevgili Talip; en içten sevgi ve saygılarımla... Dostun Bilgi" diyerek sonuçlandırıyor.

Dahası kitapta.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 62,60    125,19   
3 42,51    127,53   
6 22,23    133,38   
9 15,34    138,06   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 62,60    125,19   
3 43,17    129,52   
6 22,23    133,38   
9 15,34    138,06   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 62,60    125,19   
3 42,90    128,70   
6 22,23    133,38   
9 15,47    139,23   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 62,60    125,19   
3 43,29    129,87   
6 22,23    133,38   
9 15,47    139,23   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 62,60    125,19   
3 43,29    129,87   
6 23,21    139,23   
9 15,47    139,23   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 62,60    125,19   
3 39,39    118,17   
6 22,23    133,38   
9 15,47    139,23   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 117,00    117,00   
2 62,60    125,19   
3 42,90    128,70   
6 22,23    133,38   
9 15,47    139,23   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat