Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski

Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski Ahit Eleştirisi

“Spinoza, kutsal kitap eleştirisini sadece metnin muhtevası ile sınırlamamış; metnin yazarının da tartışmalı olduğunu belirtmiştir. Ona göre; Tevrat metninin yazarının hz. Musa olması mümkün değildir. Spinoza, metnin sahibinin...
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
65,00TL
Havale/EFT ile: 63,70TL
9789756336472
1103867
Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski Ahit Eleştirisi
Modern Dönem Kutsal Kitap Eleştirisinin Öncüsü Baruch Spinoza ve Eski Ahit Eleştirisi
65.00

“Spinoza, kutsal kitap eleştirisini sadece metnin muhtevası ile sınırlamamış; metnin yazarının da tartışmalı olduğunu belirtmiştir. Ona göre; Tevrat metninin yazarının hz. Musa olması mümkün değildir. Spinoza, metnin sahibinin şüpheli olmasından hareketle, söz konusu metinden otorite devşirmenin de mümkün olmayacağı sonucuna varır. Netice olarak Spinoza, siyasi ve dini makamların hiçbirisinin ‘Tanrı adına’ otorite sahibi olduğunu iddia etmesinin doğru olmayacağı sonucuna varır. Yani, beşer ürünü olan bir ‘metnin’ ilahi otoritesi olmayacağı için, hiçbir kurumun böyle bir iddiada bulunması mümkün değildir. Ona göre, metnin kutsallığı ‘ontolojik’ değil, ‘ahlaki’dir. Spinoza, yaptığı araştırmalar sonucunda, Yahudi kutsal kitabının en önemli kısmı olan Tevrat’ın ve onu takip eden yedi kitabın yazarının Ezra (M.Ö. 6. yy.) olduğu sonucuna varır.”

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9789756336472
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
158
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

“Spinoza, kutsal kitap eleştirisini sadece metnin muhtevası ile sınırlamamış; metnin yazarının da tartışmalı olduğunu belirtmiştir. Ona göre; Tevrat metninin yazarının hz. Musa olması mümkün değildir. Spinoza, metnin sahibinin şüpheli olmasından hareketle, söz konusu metinden otorite devşirmenin de mümkün olmayacağı sonucuna varır. Netice olarak Spinoza, siyasi ve dini makamların hiçbirisinin ‘Tanrı adına’ otorite sahibi olduğunu iddia etmesinin doğru olmayacağı sonucuna varır. Yani, beşer ürünü olan bir ‘metnin’ ilahi otoritesi olmayacağı için, hiçbir kurumun böyle bir iddiada bulunması mümkün değildir. Ona göre, metnin kutsallığı ‘ontolojik’ değil, ‘ahlaki’dir. Spinoza, yaptığı araştırmalar sonucunda, Yahudi kutsal kitabının en önemli kısmı olan Tevrat’ın ve onu takip eden yedi kitabın yazarının Ezra (M.Ö. 6. yy.) olduğu sonucuna varır.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat