Hz. Osman Sonrası Mushaf Tarihi Muhammet Abay

Hz. Osman Sonrası Mushaf Tarihi

Kur'an'ın nazil olduğu dönemden günümüze gelişi ana hatlarıyla iki aşamaya ayrılabilir. Birinci aşama Hz. Osman'ın ilk halifelik yıllarına kadar süren ve Kur'an'ın büyük oranda sözlü olarak aktarıldığı dönemdir. İkinci aşama da...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
227,70TL
Taksitli fiyat: 9 x 28,97TL
9789755486659
1258732
Hz. Osman Sonrası Mushaf Tarihi
Hz. Osman Sonrası Mushaf Tarihi
227.70

Kur'an'ın nazil olduğu dönemden günümüze gelişi ana hatlarıyla iki aşamaya ayrılabilir. Birinci aşama Hz. Osman'ın ilk halifelik yıllarına kadar süren ve Kur'an'ın büyük oranda sözlü olarak aktarıldığı dönemdir. İkinci aşama da Hz. Osman'ın mushaflar istinsah ederek belirli merkezlere gönderdiği tarihlerden günümüze kadar devam eden ve Kur'an'ın “mushaf” denen yazılı bir form hâline getirildiği dönemdir. Aslında bu iki aşama birbirinden böyle kesin çizgilerle ayrılmaz. Çünkü sözlü dönemde yazılı form söz konusu olduğu gibi yazılı dönemde sözlü form da söz konusudur. Ancak birinci dönemde bazen yazılı form sözlü aktarıma göre şekillenebilirken ikinci dönemde, Hz. Osman'ın Kur'an öğretiminin çoğalttığı mushaflara dayalı olarak yürütülmesini emretmesi sebebiyle yazılı form sözlü aktarımın da belirleyicisi olmuştur. Elinizdeki bu çalışma Hz. Osman'ın mushaflar çoğaltıp belirli merkezlere göndermesinden günümüze kadar geçen ve Kur'an tarihinin ikinci aşamasını oluşturan süreçte mushafın ne gibi şekilsel özelliklere büründüğü sorusuna açıklık getirmektedir.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9789755486659
Boyut:
13,5 x 21,5
Sayfa Sayısı:
128
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Kur'an'ın nazil olduğu dönemden günümüze gelişi ana hatlarıyla iki aşamaya ayrılabilir. Birinci aşama Hz. Osman'ın ilk halifelik yıllarına kadar süren ve Kur'an'ın büyük oranda sözlü olarak aktarıldığı dönemdir. İkinci aşama da Hz. Osman'ın mushaflar istinsah ederek belirli merkezlere gönderdiği tarihlerden günümüze kadar devam eden ve Kur'an'ın “mushaf” denen yazılı bir form hâline getirildiği dönemdir. Aslında bu iki aşama birbirinden böyle kesin çizgilerle ayrılmaz. Çünkü sözlü dönemde yazılı form söz konusu olduğu gibi yazılı dönemde sözlü form da söz konusudur. Ancak birinci dönemde bazen yazılı form sözlü aktarıma göre şekillenebilirken ikinci dönemde, Hz. Osman'ın Kur'an öğretiminin çoğalttığı mushaflara dayalı olarak yürütülmesini emretmesi sebebiyle yazılı form sözlü aktarımın da belirleyicisi olmuştur. Elinizdeki bu çalışma Hz. Osman'ın mushaflar çoğaltıp belirli merkezlere göndermesinden günümüze kadar geçen ve Kur'an tarihinin ikinci aşamasını oluşturan süreçte mushafın ne gibi şekilsel özelliklere büründüğü sorusuna açıklık getirmektedir.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 113,85    227,70   
3 81,21    243,64   
4 -    -   
6 42,12    252,75   
9 28,97    260,72   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 113,85    227,70   
3 84,02    252,06   
4 -    -   
6 41,75    250,47   
9 28,97    260,72   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 113,85    227,70   
3 81,21    243,64   
4 -    -   
6 41,75    250,47   
9 28,97    260,72   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 113,85    227,70   
3 81,21    243,64   
4 -    -   
6 41,93    251,61   
9 28,97    260,72   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 113,85    227,70   
3 81,21    243,64   
4 62,05    248,19   
6 41,75    250,47   
9 28,97    260,72   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 113,85    227,70   
3 81,21    243,64   
4 -    -   
6 41,75    250,47   
9 28,97    260,72   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 227,70    227,70   
2 113,85    227,70   
3 81,21    243,64   
4 -    -   
6 41,75    250,47   
9 29,10    261,86   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat