Mi'yar-ı Sedat Ahmet Cevdet Paşa

Mi'yar-ı Sedat(Klasik Mantık) Klasik Mantık

Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.Descartes “Düşünüyorum o halde varım” derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık dü­şünmekle başlar,...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
96,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,21TL
9786059652988
1061084
Mi'yar-ı Sedat(Klasik Mantık)
Mi'yar-ı Sedat(Klasik Mantık) Klasik Mantık
96.00

Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.



Descartes “Düşünüyorum o halde varım” derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık dü­şünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.



Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir “Kuvve”dir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru ve­ya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.



Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî'den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.





(Tanıtım Bülteninden)






Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786059652988
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
141
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.



Descartes “Düşünüyorum o halde varım” derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık dü­şünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.



Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir “Kuvve”dir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru ve­ya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.



Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî'den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.





(Tanıtım Bülteninden)






Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat