Şiirin Ortak Paydası - 2 Kuram ve Çözümleri Mehmet Yalçın

Şiirin Ortak Paydası 2 - Kuram ve Çözümlemeler (Ciltli)

Şiir üzerine iki ciltlik bir başyapıtŞiirsel yaşamı canlı tutması gereken "işlevler" ile onları yerine getiren "kişiler" arasındaki ayrım üstünde özellikle durmak istiyorum. Çünkü bu ayrımın söz konusu olduğu yerde, şiiri canlı...
Stokta var
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
150,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 19,67TL
Havale/EFT ile: 147,00TL
9786055717162
618997
Şiirin Ortak Paydası 2 - Kuram ve Çözümlemeler (Ciltli)
Şiirin Ortak Paydası 2 - Kuram ve Çözümlemeler (Ciltli)
150.00

Şiir üzerine iki ciltlik bir başyapıt
Şiirsel yaşamı canlı tutması gereken "işlevler" ile onları yerine getiren "kişiler" arasındaki ayrım üstünde özellikle durmak istiyorum. Çünkü bu ayrımın söz konusu olduğu yerde, şiiri canlı tutacak ya da yozlaştıracak duyarlı bir sınır var bence.

Önce ozanlık ile okurluk işlevini ele alalım. Kültürel gelişmişlik düzeyi bir yana, şiir yazma yetisi ile şiirden tadalma duyarlılığı (Buna "beğeni" diyorlar) birbirini ne zorunlu kılan, ne de engelleyen, ama karşılıklı olarak bütünleyen iki ayrı ruh durumunu belirler. Nitekim şiirsever bir toplumun yalnızca ozanlardan ya da yalnızca şiir okurlarından oluşması diye bir şey düşünülemez.

Böyle bir toplum ne yaratıcı olurdu, ne de ilginç... Tıpkı sinemasever bir toplumun yalnızca sinema yönetmenlerinden oluşmasına gerek bulunmadığı gibi. Her şiir okurunun ozanlığa yeltendiği ya da ozanların kendilerinden başka şiir okuru bulamadığı bir toplum ne kadar komik olurdu değil mi? İşte "duyarlı sınır" dediğim ve ozanlık ile okurluğu birbirinden ayıran o çizgi, böyle bir komikliğe geçit verebilir.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786055717162
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
440
Basım Tarihi:
2010
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Şiir üzerine iki ciltlik bir başyapıt
Şiirsel yaşamı canlı tutması gereken "işlevler" ile onları yerine getiren "kişiler" arasındaki ayrım üstünde özellikle durmak istiyorum. Çünkü bu ayrımın söz konusu olduğu yerde, şiiri canlı tutacak ya da yozlaştıracak duyarlı bir sınır var bence.

Önce ozanlık ile okurluk işlevini ele alalım. Kültürel gelişmişlik düzeyi bir yana, şiir yazma yetisi ile şiirden tadalma duyarlılığı (Buna "beğeni" diyorlar) birbirini ne zorunlu kılan, ne de engelleyen, ama karşılıklı olarak bütünleyen iki ayrı ruh durumunu belirler. Nitekim şiirsever bir toplumun yalnızca ozanlardan ya da yalnızca şiir okurlarından oluşması diye bir şey düşünülemez.

Böyle bir toplum ne yaratıcı olurdu, ne de ilginç... Tıpkı sinemasever bir toplumun yalnızca sinema yönetmenlerinden oluşmasına gerek bulunmadığı gibi. Her şiir okurunun ozanlığa yeltendiği ya da ozanların kendilerinden başka şiir okuru bulamadığı bir toplum ne kadar komik olurdu değil mi? İşte "duyarlı sınır" dediğim ve ozanlık ile okurluğu birbirinden ayıran o çizgi, böyle bir komikliğe geçit verebilir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 80,25    160,50   
3 54,50    163,50   
6 28,50    171,00   
9 19,67    177,00   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 80,25    160,50   
3 55,35    166,05   
6 28,50    171,00   
9 19,67    177,00   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 80,25    160,50   
3 55,00    165,00   
6 28,50    171,00   
9 19,83    178,50   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 80,25    160,50   
3 55,50    166,50   
6 28,50    171,00   
9 19,83    178,50   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 80,25    160,50   
3 55,50    166,50   
6 29,75    178,50   
9 19,83    178,50   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 80,25    160,50   
3 50,50    151,50   
6 28,50    171,00   
9 19,83    178,50   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
2 80,25    160,50   
3 55,00    165,00   
6 28,50    171,00   
9 19,83    178,50   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat