Müslüman Site Toplumsal ve Siyasi Hayat
Müslüman Site, ilk basımından altmış yıl sonra, Ahmet Arslan'ın derin felsefi bilgisinde demlenen bir çeviriyle okurlarla buluşuyor. Katolik bir rahip ve Yeni Thomascı bir kültür filozofu olan Louis Gardet, Müslüman dünya ile Batı...
9789755399287
758937
https://www.kitapzen.com/louis-gardet/musluman-site.htm
Müslüman Site Toplumsal ve Siyasi Hayat
290.16
Müslüman Site, ilk basımından altmış yıl sonra, Ahmet Arslan'ın derin felsefi bilgisinde demlenen bir çeviriyle okurlarla buluşuyor. Katolik bir rahip ve Yeni Thomascı bir kültür filozofu olan Louis Gardet, Müslüman dünya ile Batı arasında gerçekleşecek bir diyaloga katkıda bulunmasını ümit ettiği Müslüman Site'yi, "Müslümanların kalbinde somut olarak yaşanan İslâm'a yeni bir yaklaşım tarzı" olarak takdim eder. Müslüman Site adı, bir yandan Hıristiyan "Tanrı Sitesi"ne naziredir; diğer yandan da amacı bütün dünyayı kuşatmak olan Müslüman bir kaleye işaret etmektedir. Bu yüzden, Müslüman Site'nin konusu, bir din, bir dogmalar sistemi, hukuksal bir yapı olarak İslam değil, Müslüman bir toplumsal hayatın örgütlenmesinin genel çerçevesi olarak; başka deyişle kendine özgü kuralları, armaları olan bir toplumsal varlık olarak İslam'dır. Gardet, İslam'ın İslam olarak siyaset felsefesinin ne olduğu sorusunu, Müslüman Site'nin ruhunu teşkil eden Müslüman değerleri, Batı'nın Hıristiyan veya Hıristiyanlıktan uzaklaşmış siyaset felsefeleri ile karşılaştırarak ele almaktadır. Gardet'nin haklı olarak işaret ettiği gibi, "ideal tipinin tüm görünümünde 'Müslüman Site' yeryüzünün hiçbir köşesinde mevcut değildir." Tam da bu nedenledir ki, ideal Müslüman Sitenin tek gerçek mekânı, Müslümanların, Kuran'ın öğretileriyle damgalanmış ve Peygamberin dünyevi ve tinsel yönetimi ile mühürlenmiş kolektif hafıza ve tahayyülleri olmuştur. İslam'da, ontolojik hiçbir değerinin olmaması nedeniyle insan, Hıristiyanlıkta olduğu gibi bir hak ve özgürlük öznesi olarak değil, Tanrı'nın kulu, kölesi olarak kavranmaktadır. İnsan, İslam'a göre ontolojik bir hiçtir. Gardet, bu kavrayışı anlamaya çalışmaktadır. Bir dilenci ile bir halifeyi müminlik düzeyinde eşitleyerek, bütün Müslümanları birbiriyle akraba kılan bu kavrayış, ayrıca, Müslüman Sitesindeki tek mümkün hiyerarşinin, neden toplumsal değil, ancak idari bir hiyerarşi olmak zorunda olduğunu da açıklamaktadır. İslam'da, Gardet'nin ifadesiyle, "her otorite Tanrı'nın otoritesi olduğu, Tanrı ise kadir-i mutlak olduğu ve insanların göremeyecekleri, anlayamayacakları yollarla eylemde bulunduğu için, bir iktidarın meşruiyetinin ilk garantisi bizzat başarıya ulaşmış olma olayının kendisidir." Bu, otorite ve iktidar arasında hiçbir ayrım olmaması demektir. İslam geleneksel hukukunun, "zorunluluk yasası" adı altında meşrulaştırdığı bu kavrayış, Müslüman hafızaya, sitenin yönetimi nihai olarak Tanrı'ya ait olduğu için, yöneticilere itaat etmenin Allah'a itaat etmek olduğunu kaydetmektedir. Bu yüzden, "Müslüman cemaati pozitif 'adalet' kavramına o kadar bağlı olmasına rağmen, üstün gelen ve başarıya erişen güce hemen her zaman doğuştan bir saygı duymuştur." Bu kavrayış ayrıca ideal ile gerçeklik arasındaki gerilimde sıkışıp kalan adalet ilkesinin yerine istikrar ilkesinin ikame edilmesine yol açmıştır. Böylece, Tanrı'nın iradesine itaatin göstergesi olarak algılanan yöneticiye itaat, statükoyu korumanın bir aracı haline gelmiştir. Nihayet Türkçeye çevrilen bu kitap, İslam'ın siyasi değerlerinin etkinleştiği kendi toplumumuzun ve Ortadoğu'nun bugün hâlâ devam eden krizini anlamamız için hayli zengin ve verimli bir kaynak mahiyetindedir.
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 496
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Kitabın Özellikleri
Boyut:
16.50x24.00
Sayfa Sayısı:
496
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Ahmet Arslan
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
La cite musulmane
Kategoriler:
Müslüman Site, ilk basımından altmış yıl sonra, Ahmet Arslan'ın derin felsefi bilgisinde demlenen bir çeviriyle okurlarla buluşuyor. Katolik bir rahip ve Yeni Thomascı bir kültür filozofu olan Louis Gardet, Müslüman dünya ile Batı arasında gerçekleşecek bir diyaloga katkıda bulunmasını ümit ettiği Müslüman Site'yi, "Müslümanların kalbinde somut olarak yaşanan İslâm'a yeni bir yaklaşım tarzı" olarak takdim eder. Müslüman Site adı, bir yandan Hıristiyan "Tanrı Sitesi"ne naziredir; diğer yandan da amacı bütün dünyayı kuşatmak olan Müslüman bir kaleye işaret etmektedir. Bu yüzden, Müslüman Site'nin konusu, bir din, bir dogmalar sistemi, hukuksal bir yapı olarak İslam değil, Müslüman bir toplumsal hayatın örgütlenmesinin genel çerçevesi olarak; başka deyişle kendine özgü kuralları, armaları olan bir toplumsal varlık olarak İslam'dır. Gardet, İslam'ın İslam olarak siyaset felsefesinin ne olduğu sorusunu, Müslüman Site'nin ruhunu teşkil eden Müslüman değerleri, Batı'nın Hıristiyan veya Hıristiyanlıktan uzaklaşmış siyaset felsefeleri ile karşılaştırarak ele almaktadır. Gardet'nin haklı olarak işaret ettiği gibi, "ideal tipinin tüm görünümünde 'Müslüman Site' yeryüzünün hiçbir köşesinde mevcut değildir." Tam da bu nedenledir ki, ideal Müslüman Sitenin tek gerçek mekânı, Müslümanların, Kuran'ın öğretileriyle damgalanmış ve Peygamberin dünyevi ve tinsel yönetimi ile mühürlenmiş kolektif hafıza ve tahayyülleri olmuştur. İslam'da, ontolojik hiçbir değerinin olmaması nedeniyle insan, Hıristiyanlıkta olduğu gibi bir hak ve özgürlük öznesi olarak değil, Tanrı'nın kulu, kölesi olarak kavranmaktadır. İnsan, İslam'a göre ontolojik bir hiçtir. Gardet, bu kavrayışı anlamaya çalışmaktadır. Bir dilenci ile bir halifeyi müminlik düzeyinde eşitleyerek, bütün Müslümanları birbiriyle akraba kılan bu kavrayış, ayrıca, Müslüman Sitesindeki tek mümkün hiyerarşinin, neden toplumsal değil, ancak idari bir hiyerarşi olmak zorunda olduğunu da açıklamaktadır. İslam'da, Gardet'nin ifadesiyle, "her otorite Tanrı'nın otoritesi olduğu, Tanrı ise kadir-i mutlak olduğu ve insanların göremeyecekleri, anlayamayacakları yollarla eylemde bulunduğu için, bir iktidarın meşruiyetinin ilk garantisi bizzat başarıya ulaşmış olma olayının kendisidir." Bu, otorite ve iktidar arasında hiçbir ayrım olmaması demektir. İslam geleneksel hukukunun, "zorunluluk yasası" adı altında meşrulaştırdığı bu kavrayış, Müslüman hafızaya, sitenin yönetimi nihai olarak Tanrı'ya ait olduğu için, yöneticilere itaat etmenin Allah'a itaat etmek olduğunu kaydetmektedir. Bu yüzden, "Müslüman cemaati pozitif 'adalet' kavramına o kadar bağlı olmasına rağmen, üstün gelen ve başarıya erişen güce hemen her zaman doğuştan bir saygı duymuştur." Bu kavrayış ayrıca ideal ile gerçeklik arasındaki gerilimde sıkışıp kalan adalet ilkesinin yerine istikrar ilkesinin ikame edilmesine yol açmıştır. Böylece, Tanrı'nın iradesine itaatin göstergesi olarak algılanan yöneticiye itaat, statükoyu korumanın bir aracı haline gelmiştir. Nihayet Türkçeye çevrilen bu kitap, İslam'ın siyasi değerlerinin etkinleştiği kendi toplumumuzun ve Ortadoğu'nun bugün hâlâ devam eden krizini anlamamız için hayli zengin ve verimli bir kaynak mahiyetindedir.
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 496
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 103,49 | 310,47 |
4 | - | - |
6 | 53,68 | 322,08 |
9 | 36,91 | 332,23 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 107,07 | 321,21 |
4 | - | - |
6 | 53,20 | 319,18 |
9 | 36,91 | 332,23 |
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 103,49 | 310,47 |
4 | - | - |
6 | 53,20 | 319,18 |
9 | 36,91 | 332,23 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 103,49 | 310,47 |
4 | - | - |
6 | 53,44 | 320,63 |
9 | 36,91 | 332,23 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 103,49 | 310,47 |
4 | 79,07 | 316,27 |
6 | 53,20 | 319,18 |
9 | 36,91 | 332,23 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 103,49 | 310,47 |
4 | - | - |
6 | 53,20 | 319,18 |
9 | 36,91 | 332,23 |
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 290,16 | 290,16 |
2 | 145,08 | 290,16 |
3 | 103,49 | 310,47 |
4 | - | - |
6 | 53,20 | 319,18 |
9 | 37,08 | 333,68 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.