Yeni
Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahi

Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahiyeti

Yüksek olgunluk zirvesine ulaşmış Türk sanatı Türk sosyal-felsefi düşüncesinin, Türk sanat tefekkürünün (düşünce) kutsal sayfalarıdır. Yüzyılların sınavından çıkmış olan bu sanat, kurulduğu günden mensup olduğu halkla...
Stokta var
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
320,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 41,96TL
Havale/EFT ile: 313,60TL
9786054673674
1315657
Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahiyeti
Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahiyeti
320.00

Yüksek olgunluk zirvesine ulaşmış Türk sanatı Türk sosyal-felsefi düşüncesinin, Türk sanat tefekkürünün (düşünce) kutsal sayfalarıdır. Yüzyılların sınavından çıkmış olan bu sanat, kurulduğu günden mensup olduğu halkla beraber yaşayıp, kendi şekliyle kalmış, nesilden nesile aktarılıp günümüze kadar ulaşmıştır. Türk inancının özelliklerini yansıtan bu üslup, farklı coğrafyalarda değişik biçimlerde görünse de, milli benliğini koruyarak her zaman kalkınmıştır.

    Selçuklu devletinin, kültür tarihi kısa ömürlü olmasına rağmen, bu devlet dünya kültürü ve sanatı tarihinde eşsiz rol oynamış ve çok kıymetli miraslar bırakmıştır. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ifade ettiği gibi: "Selçuklu Rönesansı zamansız bastıran kar fırtınası altında kalmış baharlara benziyor" [123.s.16]. Ortaya konulan sorunları aşağıdaki şekilde karakterize edebiliriz: "Rönesans sanatımızın bir kolu olan Nahçıvan-Marağa mimarlık formları neden oluştu? Kim yarattı? Ne zaman yarattı? Varlığının aslı ve içeriği hangi ilkelere göredir?" Buna benzer soruların mahiyetini, başlangıcını anlamak, bilmek bizim öne koyduğumuz temel problemi oluşturmaktadır.

       Eski Türkçe konuşan kabileler dahil Azerbaycan Türklerinin bakış açılarının şekillenmesinde önemli bir rol oynayan "başlanğıclar başlangıcı", "İlk yaratılış" fikri bu temel sorulara cevap veriyor. Bu öyle bir düşünce şeklidir ki, onun teorisi bilimlerin alanları arasında sınırları köküne kadar sarsmakta ve  kavramanın tek mantığı teorisinin bir bölümüne çevirmektedir.

         Öne sürülen sorunun çözümünde matematiksel analizlere öncelik verilmiştir. Sorunun çözümüne karmaşık ve farklı yönlerden yaklaşarak matematiksel bilimlerde inanca, metafiziğe hissi kavrama veya sanatsal tasavvura, doğa hakkındaki bilimlerin esaslarından mantıki sonuçlarına da  atıfta bulunulmaktadır. Öncelikle Nahçıvan'da Gemikaya yapılarından başlayıp, önce Yunan, Ortaçağ ve Müslüman Doğu felsefi fikirlerinin, Nahçıvan mimarlık biçimlerinin yapısının şekillenmesinde oynadığı rolleri araştırarak temel prensiplerine bakılmış, bu felsefi fikirlerin değerini aydınlatmakla öne sürülen sorunun çözümünde oynadığı rolü de gösterilmeye çalışılmıştır. Ortaçağ Nahçıvan-Marağa mimarlık biçimlerinin ve formalarının oluşmasının kökü M.Ö. V binyıla ait olan Gemikaya yapıtları ile yakından ilişkili olacağı  sonucuna varılmıştır.

           Bu araştırma eseriyle bir bilim insanı olarak, Türk sanat dünyasına olan önemli bir görevin az bir bölümü yerine getirilmeye çalışılmıştır. "Bu konuda ne kadar başarlı olabildim ?" sorusunun yanıtını sadece istekli okurlarım verebilir. Eski Türk sanatı, mimarisi, özellikle bu sanat eserlerinin felsefesi hakkında ne söylenmesine bakılmaksızın, Türk Sanatı kendi ihtişamı, görkemi ile tüm dünyayı hayrete düşürmeye devam etmektedir. Aslında bu sanat hala kendi sözünü dememiştir. O, ne zamansa gaflet uykusundan uyanacak, onun içeriğinin sahtesini yapmağa çalışanlara kendi cevabını verecek diye inanmaktayım.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786054673674
Boyut:
16x23.5
Sayfa Sayısı:
486
Basım Tarihi:
2015-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur

Yüksek olgunluk zirvesine ulaşmış Türk sanatı Türk sosyal-felsefi düşüncesinin, Türk sanat tefekkürünün (düşünce) kutsal sayfalarıdır. Yüzyılların sınavından çıkmış olan bu sanat, kurulduğu günden mensup olduğu halkla beraber yaşayıp, kendi şekliyle kalmış, nesilden nesile aktarılıp günümüze kadar ulaşmıştır. Türk inancının özelliklerini yansıtan bu üslup, farklı coğrafyalarda değişik biçimlerde görünse de, milli benliğini koruyarak her zaman kalkınmıştır.

    Selçuklu devletinin, kültür tarihi kısa ömürlü olmasına rağmen, bu devlet dünya kültürü ve sanatı tarihinde eşsiz rol oynamış ve çok kıymetli miraslar bırakmıştır. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ifade ettiği gibi: "Selçuklu Rönesansı zamansız bastıran kar fırtınası altında kalmış baharlara benziyor" [123.s.16]. Ortaya konulan sorunları aşağıdaki şekilde karakterize edebiliriz: "Rönesans sanatımızın bir kolu olan Nahçıvan-Marağa mimarlık formları neden oluştu? Kim yarattı? Ne zaman yarattı? Varlığının aslı ve içeriği hangi ilkelere göredir?" Buna benzer soruların mahiyetini, başlangıcını anlamak, bilmek bizim öne koyduğumuz temel problemi oluşturmaktadır.

       Eski Türkçe konuşan kabileler dahil Azerbaycan Türklerinin bakış açılarının şekillenmesinde önemli bir rol oynayan "başlanğıclar başlangıcı", "İlk yaratılış" fikri bu temel sorulara cevap veriyor. Bu öyle bir düşünce şeklidir ki, onun teorisi bilimlerin alanları arasında sınırları köküne kadar sarsmakta ve  kavramanın tek mantığı teorisinin bir bölümüne çevirmektedir.

         Öne sürülen sorunun çözümünde matematiksel analizlere öncelik verilmiştir. Sorunun çözümüne karmaşık ve farklı yönlerden yaklaşarak matematiksel bilimlerde inanca, metafiziğe hissi kavrama veya sanatsal tasavvura, doğa hakkındaki bilimlerin esaslarından mantıki sonuçlarına da  atıfta bulunulmaktadır. Öncelikle Nahçıvan'da Gemikaya yapılarından başlayıp, önce Yunan, Ortaçağ ve Müslüman Doğu felsefi fikirlerinin, Nahçıvan mimarlık biçimlerinin yapısının şekillenmesinde oynadığı rolleri araştırarak temel prensiplerine bakılmış, bu felsefi fikirlerin değerini aydınlatmakla öne sürülen sorunun çözümünde oynadığı rolü de gösterilmeye çalışılmıştır. Ortaçağ Nahçıvan-Marağa mimarlık biçimlerinin ve formalarının oluşmasının kökü M.Ö. V binyıla ait olan Gemikaya yapıtları ile yakından ilişkili olacağı  sonucuna varılmıştır.

           Bu araştırma eseriyle bir bilim insanı olarak, Türk sanat dünyasına olan önemli bir görevin az bir bölümü yerine getirilmeye çalışılmıştır. "Bu konuda ne kadar başarlı olabildim ?" sorusunun yanıtını sadece istekli okurlarım verebilir. Eski Türk sanatı, mimarisi, özellikle bu sanat eserlerinin felsefesi hakkında ne söylenmesine bakılmaksızın, Türk Sanatı kendi ihtişamı, görkemi ile tüm dünyayı hayrete düşürmeye devam etmektedir. Aslında bu sanat hala kendi sözünü dememiştir. O, ne zamansa gaflet uykusundan uyanacak, onun içeriğinin sahtesini yapmağa çalışanlara kendi cevabını verecek diye inanmaktayım.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 171,20    342,40   
3 116,27    348,80   
6 60,80    364,80   
9 41,96    377,60   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 171,20    342,40   
3 118,08    354,24   
6 60,80    364,80   
9 41,96    377,60   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 171,20    342,40   
3 117,33    352,00   
6 60,80    364,80   
9 42,31    380,80   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 171,20    342,40   
3 118,40    355,20   
6 60,80    364,80   
9 42,31    380,80   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 171,20    342,40   
3 118,40    355,20   
6 63,47    380,80   
9 42,31    380,80   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 171,20    342,40   
3 107,73    323,20   
6 60,80    364,80   
9 42,31    380,80   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
2 171,20    342,40   
3 117,33    352,00   
6 60,80    364,80   
9 42,31    380,80   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat