Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi? Jean Baudrillard

Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi? Analojik imgeden Sayısal İmgeye

Hiçlik bir yok edilme biçimi, tükenme, insanın ortadan kaybolma sanatıdır. İnsanın nesnelerle kurduğu çarpık ilişkiyi, teknolojide ve en çok da fotoğraf aracılığıyla somutlaştırır Baudrillard.“İmgenin ayarı tamamıyla...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
96,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,21TL
9786052133842
996143
Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi?
Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi? Analojik imgeden Sayısal İmgeye
96.00

Hiçlik bir yok edilme biçimi, tükenme, insanın ortadan kaybolma sanatıdır. İnsanın nesnelerle kurduğu çarpık ilişkiyi, teknolojide ve en çok da fotoğraf aracılığıyla somutlaştırır Baudrillard.


“İmgenin ayarı tamamıyla bozulmuştur. Fotoğraf, her şeyin fraktal ve mikroskobik boyutlarda görüntülenmeyi şart koştuğu, ne olursa olsun görülebilmeyi sağlayan bir teknoloji çılgınlığıyla her şeyi olağanüstü ayrıntılı bir şekilde sunarak yok edebilen bir şeye benzemektedir. Burada fotoğraf artık biçim oyunlarıyla fotoğraf olma özelliğini yitiren bir şeyden çok, tıpkı değişik ağlar içinde zihinsel bir şekilde eriyip gidebilen ve artık tamamıyla bir hayalete dönüşebilen birey gibi, dünya da kendine ait bir imgeden diğerine kendiliğinden sıçranmasını sağladığı otomatik bir yer değiştirme işlemine benzemektedir.”


Zamandan söz ettiğim sırada onun varlığını hissedemiyorum.


Bir yerden söz ettiğim sırada o yer ortadan kaybolup gitmiş oluyor.


Bir insandan söz ettiğim sırada o insan ölmüş oluyor.


Zamandan söz ettiğim sırada akıp geçmiş oluyor.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786052133842
Boyut:
14 x 21
Sayfa Sayısı:
46
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019
Çeviren:
Oğuz Adanır
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Hiçlik bir yok edilme biçimi, tükenme, insanın ortadan kaybolma sanatıdır. İnsanın nesnelerle kurduğu çarpık ilişkiyi, teknolojide ve en çok da fotoğraf aracılığıyla somutlaştırır Baudrillard.


“İmgenin ayarı tamamıyla bozulmuştur. Fotoğraf, her şeyin fraktal ve mikroskobik boyutlarda görüntülenmeyi şart koştuğu, ne olursa olsun görülebilmeyi sağlayan bir teknoloji çılgınlığıyla her şeyi olağanüstü ayrıntılı bir şekilde sunarak yok edebilen bir şeye benzemektedir. Burada fotoğraf artık biçim oyunlarıyla fotoğraf olma özelliğini yitiren bir şeyden çok, tıpkı değişik ağlar içinde zihinsel bir şekilde eriyip gidebilen ve artık tamamıyla bir hayalete dönüşebilen birey gibi, dünya da kendine ait bir imgeden diğerine kendiliğinden sıçranmasını sağladığı otomatik bir yer değiştirme işlemine benzemektedir.”


Zamandan söz ettiğim sırada onun varlığını hissedemiyorum.


Bir yerden söz ettiğim sırada o yer ortadan kaybolup gitmiş oluyor.


Bir insandan söz ettiğim sırada o insan ölmüş oluyor.


Zamandan söz ettiğim sırada akıp geçmiş oluyor.



(Tanıtım Bülteninden)


Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat