Gümüşhanevi Ahmed Ziyaüddin İrfan Gündüz

Gümüşhanevi Ahmed Zıyaüddin: Hayatı - Eserleri - Tarikat Anlayışı ve Halıdıyye Tarikatı Hayatı-Eserleri-Tarikat Anlayışı ve Halı̇dı̇yye Tarikatı

"Safâ ve saffet" kökünden geldiği dikkate alınırsa tasavvuf; gönlü ve kalbi Hakk'ın dışındaki bütün ilgi ve alâkalardan temizlemek, kişinin gönül noktasından başlayarak iç dış bütün hayatını kuşatan bir çerçevede devam etmek...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
155,52TL
Taksitli fiyat: 9 x 19,79TL
9786050690507
1067322
Gümüşhanevi Ahmed Zıyaüddin: Hayatı - Eserleri - Tarikat Anlayışı ve Halıdıyye Tarikatı
Gümüşhanevi Ahmed Zıyaüddin: Hayatı - Eserleri - Tarikat Anlayışı ve Halıdıyye Tarikatı Hayatı-Eserleri-Tarikat Anlayışı ve Halı̇dı̇yye Tarikatı
155.52

"Safâ ve saffet" kökünden geldiği dikkate alınırsa tasavvuf; gönlü ve kalbi Hakk'ın dışındaki bütün ilgi ve alâkalardan temizlemek, kişinin gönül noktasından başlayarak iç dış bütün hayatını kuşatan bir çerçevede devam etmek üzere, diri bir Allah şuûru ve keskin bir İlâhî zevk duygusuna bürünüp Hakk'tan bir an bile gafletin bulunmadığı İslâmî bir hassasiyete sahip olmak demektir. Unutulmamalıdır ki Hakk'ın huzuruna ancak "kalb-i selîm" ve yüz akı ile çıkılabilir.

"Allah hiçbir kulunun göğüs boşluğuna iki kalp koymamıştır" âyet-i celîlesi bu düşüncenin bir delili olarak düşünülebilir. Bizi gaflet ve nisyâna sürükleyerek Allah'ı unutturan duygular, dışımızda değil, umûmiyetle içimizden gelen his ve heveslerdir. "Hevâ ve hevesini ilâh edineni gördün mü?" âyetinde bu durum ne güzel anlatılmaktadır. Bizi yerine göre isyan ve nisyâna sevk eden şeyler bu tip iğreti câzibe ve geçici ilgilerdir. Kâ'b bin Mâlik'i (r.a.) Tebûk savaşına iştirakten alıkoyan sebep, onun "kızgın güneş altında gölgeye ve olgun meyveye olan düşkünlüğü" idi.

İşte tasavvuf, bizi gaflete düşüren ve mâsivâ denilen bu tür ilgi ve alâkalardan kopararak "Ne ticâret ne de alış-verişin Allah'tan alıkoymadığı insanlar" seviyesine yükseltmek, rûhu, nefsin, hevâ ve hevesin getirdiği gafletten tasfiye ederek, arındırmaktır. Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz'in isminin Mustafa olması, diğer peygamberler için "ıstıfâ, yestafî, ıstafeytüke, estafî ve ıstafâki" gibi tasavvuf kökünden türetilen kelimelerin sıfat olarak kullanılması, tasavvufun menşei bakımından düşünülmeli, onun ne kadar yerli ve İslâmî olduğu anlaşılmalıdır. Zîra rûhun "Bezm-i elest"teki saffetine eren peygamberler ancak vahyi alabilmekte idiler.

Peygamberliğin şartlarından biri de rûhun İlâhî karakterini muhâfaza ederek günah ve ma'siyyetle lekelenmemesidir. Bu yüzden tasavvuf; "Allah ve resûlünün ahlâkı ile ahlâklanmak" ve böylece "istifâ"nın kulda tecellî ve tahakkuku için gösterilen bir cehd ve gayrettir denebilir. İki sultana birden kulluk edilemez. Kalbin bir anda yönelişi tek şeyedir. Ya maddeye ya da Allah'a kulluğu her an Allah ile beraber ve O'nu her an hissederek yaşamak gerekir. Bu durum Hz. Peygamber'in (s.a.v.) dilinde "İhsan" şeklinde ifâde edilmiştir.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786050690507
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
320
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

"Safâ ve saffet" kökünden geldiği dikkate alınırsa tasavvuf; gönlü ve kalbi Hakk'ın dışındaki bütün ilgi ve alâkalardan temizlemek, kişinin gönül noktasından başlayarak iç dış bütün hayatını kuşatan bir çerçevede devam etmek üzere, diri bir Allah şuûru ve keskin bir İlâhî zevk duygusuna bürünüp Hakk'tan bir an bile gafletin bulunmadığı İslâmî bir hassasiyete sahip olmak demektir. Unutulmamalıdır ki Hakk'ın huzuruna ancak "kalb-i selîm" ve yüz akı ile çıkılabilir.

"Allah hiçbir kulunun göğüs boşluğuna iki kalp koymamıştır" âyet-i celîlesi bu düşüncenin bir delili olarak düşünülebilir. Bizi gaflet ve nisyâna sürükleyerek Allah'ı unutturan duygular, dışımızda değil, umûmiyetle içimizden gelen his ve heveslerdir. "Hevâ ve hevesini ilâh edineni gördün mü?" âyetinde bu durum ne güzel anlatılmaktadır. Bizi yerine göre isyan ve nisyâna sevk eden şeyler bu tip iğreti câzibe ve geçici ilgilerdir. Kâ'b bin Mâlik'i (r.a.) Tebûk savaşına iştirakten alıkoyan sebep, onun "kızgın güneş altında gölgeye ve olgun meyveye olan düşkünlüğü" idi.

İşte tasavvuf, bizi gaflete düşüren ve mâsivâ denilen bu tür ilgi ve alâkalardan kopararak "Ne ticâret ne de alış-verişin Allah'tan alıkoymadığı insanlar" seviyesine yükseltmek, rûhu, nefsin, hevâ ve hevesin getirdiği gafletten tasfiye ederek, arındırmaktır. Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz'in isminin Mustafa olması, diğer peygamberler için "ıstıfâ, yestafî, ıstafeytüke, estafî ve ıstafâki" gibi tasavvuf kökünden türetilen kelimelerin sıfat olarak kullanılması, tasavvufun menşei bakımından düşünülmeli, onun ne kadar yerli ve İslâmî olduğu anlaşılmalıdır. Zîra rûhun "Bezm-i elest"teki saffetine eren peygamberler ancak vahyi alabilmekte idiler.

Peygamberliğin şartlarından biri de rûhun İlâhî karakterini muhâfaza ederek günah ve ma'siyyetle lekelenmemesidir. Bu yüzden tasavvuf; "Allah ve resûlünün ahlâkı ile ahlâklanmak" ve böylece "istifâ"nın kulda tecellî ve tahakkuku için gösterilen bir cehd ve gayrettir denebilir. İki sultana birden kulluk edilemez. Kalbin bir anda yönelişi tek şeyedir. Ya maddeye ya da Allah'a kulluğu her an Allah ile beraber ve O'nu her an hissederek yaşamak gerekir. Bu durum Hz. Peygamber'in (s.a.v.) dilinde "İhsan" şeklinde ifâde edilmiştir.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 77,76    155,52   
3 55,47    166,41   
4 -    -   
6 28,77    172,63   
9 19,79    178,07   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 77,76    155,52   
3 57,39    172,16   
4 -    -   
6 28,51    171,07   
9 19,79    178,07   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 77,76    155,52   
3 55,47    166,41   
4 -    -   
6 28,51    171,07   
9 19,79    178,07   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 77,76    155,52   
3 55,47    166,41   
4 -    -   
6 28,64    171,85   
9 19,79    178,07   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 77,76    155,52   
3 55,47    166,41   
4 42,38    169,52   
6 28,51    171,07   
9 19,79    178,07   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 77,76    155,52   
3 55,47    166,41   
4 -    -   
6 28,51    171,07   
9 19,79    178,07   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 155,52    155,52   
2 77,76    155,52   
3 55,47    166,41   
4 -    -   
6 28,51    171,07   
9 19,87    178,85   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat