Prolegomena Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Bir Gelecek Metafizik için
Bir Bilim olarak Ortaya Çıkabilecek Her Glecek Metafizik İçin Prolegomena Kant'ın Arı Usun Eleştirisi'nin yayımından iki yıl sonra, 1783'te yayımladığı çalışmasıdır. Kant Prolegomena'yı gerçekte anlama güçlükleri kapsadığını...
9789753971218
778179
https://www.kitapzen.com/immanuel-kant/prolegomena.htm
Prolegomena Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Bir Gelecek Metafizik için
315.00
Bir Bilim olarak Ortaya Çıkabilecek Her Glecek Metafizik İçin Prolegomena Kant'ın Arı Usun Eleştirisi'nin yayımından iki yıl sonra, 1783'te yayımladığı çalışmasıdır. Kant Prolegomena'yı gerçekte anlama güçlükleri kapsadığını düşündüğü Eleştiri'nin bir özeti olarak tasarlamıştı. Başlığın anlattığı gibi, Kant Prolegomena'da Metafiziğin bir bilim olarak geliştirilebilmesi için yeni bir temel aradı ve bunu Prolegomena'nın başlıca problemi olarak a priori sentetik bilginin nasıl olanaklı olduğunu göstermeye çalışarak yaptı. Ve gösteremedi. Bir yandan Metafiziğin kaçınılmaz olduğunu düşünürken, öte yandan Usun sınırlarının çizilmesi ve onun Fiziğin ya da deneyimin ötesine geçmesine izin verilmemesi gerektiğinde diretti: Deneyimin güvenilir duyusal toprağını aşan Us kaçınılmaz olarak çelişkilere düşüyordu. Çelişki anlak için dayanılmazdır, ve yadsınmalıdır. Diyalektik Kant'ın bakış açısı için yalnızca bir yanılsama mantığı olduğu için, daha iyisi, çelişki gibi birşey hiç olmamalıdır. Özdeşlik daha iyidir, çünkü A = A der ve değişimi, oluşumu, gelişimi vb. olanaksızlaştıran bir tutuculuğu salık verir. Kant, hiç kuşkusuz Leibniz'i izleyerek, özdeşlik ilkesinin analitik yargıların karakterini belirlediğini kabul eder, çünkü analitik yargılar öznenin yüklemde kapsanması anlamında yalnızca özdeşlik ilkesine altgüdümlüdür ve yanlış ya da çelişkili olmaları olanaksızdır. Böylece bilgi tek-yanlı bir önerme problemine, ve gerçeklik bir doğruluk sorununa indirgenirken, pozitivist-analitik felsefe Kant'ın felsefesinin hiç olmazsa bir bölümünde duygudaş bir ton bulur. Ama Kant analitiğin kendinde sentetik de olduğunu, ya da sentetiği vazgeçilmez öncülü olarak olmak zorunda olduğunu gözden kaçırarak a priori sentetik yargılar dediği ikinci bir önerme ya da yargı türünü ileri sürer. Bu önermeler özdeşlik ilkesi üzerine dayanmazlar çünkü özneleri onda a priori kapsanmayan ve ancak deneyim, gözlem vb. yoluyla ona eklenen yabancı yüklemler ile bağlıdır. Kant'ın Metafiziği kurtarma çabaları sonunda deneyim kökenli ve gene de evrensel olmaları gereken önermeler problemi ile karşı karşıya kalır, çünkü bilgi verebilmek için a priori sentetik yargıların zorunlu olduğu denli evrensel de olması gerekir. Oysa bu David Hume'un bütün bir görgücülüğünün takılıp kaldığı ve böylece onu insana bilgiyi değil ama kuşkuyu salık vermeye götüren noktanın kendisidir.
-Aziz Yardımlı-
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 176
Baskı Yılı: 2014
Dili: Almanca / Türkçe
Yayınevi: İdea Yayınevi
Kitabın Özellikleri
Boyut:
13.50x21.50
Sayfa Sayısı:
176
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Aziz Yardımlı
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Almanca - Türkçe
Orijinal Adı:
Zu Einer Jeden Künftigen Metaphysik die als
Wissenschaft
Wird Auftreten Können Prolegomena
Kategoriler:
Bir Bilim olarak Ortaya Çıkabilecek Her Glecek Metafizik İçin Prolegomena Kant'ın Arı Usun Eleştirisi'nin yayımından iki yıl sonra, 1783'te yayımladığı çalışmasıdır. Kant Prolegomena'yı gerçekte anlama güçlükleri kapsadığını düşündüğü Eleştiri'nin bir özeti olarak tasarlamıştı. Başlığın anlattığı gibi, Kant Prolegomena'da Metafiziğin bir bilim olarak geliştirilebilmesi için yeni bir temel aradı ve bunu Prolegomena'nın başlıca problemi olarak a priori sentetik bilginin nasıl olanaklı olduğunu göstermeye çalışarak yaptı. Ve gösteremedi. Bir yandan Metafiziğin kaçınılmaz olduğunu düşünürken, öte yandan Usun sınırlarının çizilmesi ve onun Fiziğin ya da deneyimin ötesine geçmesine izin verilmemesi gerektiğinde diretti: Deneyimin güvenilir duyusal toprağını aşan Us kaçınılmaz olarak çelişkilere düşüyordu. Çelişki anlak için dayanılmazdır, ve yadsınmalıdır. Diyalektik Kant'ın bakış açısı için yalnızca bir yanılsama mantığı olduğu için, daha iyisi, çelişki gibi birşey hiç olmamalıdır. Özdeşlik daha iyidir, çünkü A = A der ve değişimi, oluşumu, gelişimi vb. olanaksızlaştıran bir tutuculuğu salık verir. Kant, hiç kuşkusuz Leibniz'i izleyerek, özdeşlik ilkesinin analitik yargıların karakterini belirlediğini kabul eder, çünkü analitik yargılar öznenin yüklemde kapsanması anlamında yalnızca özdeşlik ilkesine altgüdümlüdür ve yanlış ya da çelişkili olmaları olanaksızdır. Böylece bilgi tek-yanlı bir önerme problemine, ve gerçeklik bir doğruluk sorununa indirgenirken, pozitivist-analitik felsefe Kant'ın felsefesinin hiç olmazsa bir bölümünde duygudaş bir ton bulur. Ama Kant analitiğin kendinde sentetik de olduğunu, ya da sentetiği vazgeçilmez öncülü olarak olmak zorunda olduğunu gözden kaçırarak a priori sentetik yargılar dediği ikinci bir önerme ya da yargı türünü ileri sürer. Bu önermeler özdeşlik ilkesi üzerine dayanmazlar çünkü özneleri onda a priori kapsanmayan ve ancak deneyim, gözlem vb. yoluyla ona eklenen yabancı yüklemler ile bağlıdır. Kant'ın Metafiziği kurtarma çabaları sonunda deneyim kökenli ve gene de evrensel olmaları gereken önermeler problemi ile karşı karşıya kalır, çünkü bilgi verebilmek için a priori sentetik yargıların zorunlu olduğu denli evrensel de olması gerekir. Oysa bu David Hume'un bütün bir görgücülüğünün takılıp kaldığı ve böylece onu insana bilgiyi değil ama kuşkuyu salık vermeye götüren noktanın kendisidir.
-Aziz Yardımlı-
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 176
Baskı Yılı: 2014
Dili: Almanca / Türkçe
Yayınevi: İdea Yayınevi
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 112,35 | 337,05 |
4 | - | - |
6 | 58,28 | 349,65 |
9 | 40,08 | 360,68 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 116,24 | 348,71 |
4 | - | - |
6 | 57,75 | 346,50 |
9 | 40,08 | 360,68 |
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 112,35 | 337,05 |
4 | - | - |
6 | 57,75 | 346,50 |
9 | 40,08 | 360,68 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 112,35 | 337,05 |
4 | - | - |
6 | 58,01 | 348,08 |
9 | 40,08 | 360,68 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 112,35 | 337,05 |
4 | 85,84 | 343,35 |
6 | 57,75 | 346,50 |
9 | 40,08 | 360,68 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 112,35 | 337,05 |
4 | - | - |
6 | 57,75 | 346,50 |
9 | 40,08 | 360,68 |
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 315,00 | 315,00 |
2 | 157,50 | 315,00 |
3 | 112,35 | 337,05 |
4 | - | - |
6 | 57,75 | 346,50 |
9 | 40,25 | 362,25 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.