İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi İrfan Abdulhamid Fettah

İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi

Kitabın konusu velâyet-i fakih, İmâmiyye İsnaaşeriyye Şîa'sında diğer adıyla Caferîlikte ortaya çıkan, daha çok devlet idaresiyle ilgili siyasî bir teoridir. Teori, başta fakihlerin dinî kurum içinde velâyetinin; dul, yetim ve buluntu...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
62,40TL
Taksitli fiyat: 9 x 7,94TL
9786053510406
891436
İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi
İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi
62.40

Kitabın konusu velâyet-i fakih, İmâmiyye İsnaaşeriyye Şîa'sında diğer adıyla Caferîlikte ortaya çıkan, daha çok devlet idaresiyle ilgili siyasî bir teoridir. Teori, başta fakihlerin dinî kurum içinde velâyetinin; dul, yetim ve buluntu çocuklara velâyetini ifade ederken, oradan ilim havzalarını idare, malların zekâtı ve humusunu toplama üzerine bir velâyetini ifade edecek şekilde genişlemesini; daha sonra şer'î mahkemelere uzanmasını; bilahare de devletin bütün işlerini içine alacak, dünyevî otoriteyi kontrol edecek ve onu yönlendirecek biçimde genişlemesini ifade temektedir.


Humeynî ile bu velâyet bütün işlere hâkim olacak şekilde mutlak tam bir otoriteye dönüştü. Hatta o velâyet makamını nübüvvet ve meleklik makamının üstüne çıkardı. Bunun yanında Âyetullah el-Hûî, Âyetullah Şerîatmedârî, Fazlullah Nûrî gibi dini otoriteler teorinin Gaib İmam'ın yetkisi dâhilinde olan işleri de içine alacak şekilde genişletilmesine karşı çıkmışlardır.



(Tanıtım Bülteninden)



Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786053510406
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
72
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Çeviren:
Seyit Bahcıvan
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Kitabın konusu velâyet-i fakih, İmâmiyye İsnaaşeriyye Şîa'sında diğer adıyla Caferîlikte ortaya çıkan, daha çok devlet idaresiyle ilgili siyasî bir teoridir. Teori, başta fakihlerin dinî kurum içinde velâyetinin; dul, yetim ve buluntu çocuklara velâyetini ifade ederken, oradan ilim havzalarını idare, malların zekâtı ve humusunu toplama üzerine bir velâyetini ifade edecek şekilde genişlemesini; daha sonra şer'î mahkemelere uzanmasını; bilahare de devletin bütün işlerini içine alacak, dünyevî otoriteyi kontrol edecek ve onu yönlendirecek biçimde genişlemesini ifade temektedir.


Humeynî ile bu velâyet bütün işlere hâkim olacak şekilde mutlak tam bir otoriteye dönüştü. Hatta o velâyet makamını nübüvvet ve meleklik makamının üstüne çıkardı. Bunun yanında Âyetullah el-Hûî, Âyetullah Şerîatmedârî, Fazlullah Nûrî gibi dini otoriteler teorinin Gaib İmam'ın yetkisi dâhilinde olan işleri de içine alacak şekilde genişletilmesine karşı çıkmışlardır.



(Tanıtım Bülteninden)



Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat