Türk Edebiyatının Üç Sütunu-Şiir Hikaye Eleştiri
Elinizdeki kitap kendi “mükemmel olmayan” eleştirmenliğim içinde Dünyaya Saldıran Şair'den sonra, Neo-Epik Şiir'den önce bir yerde duruyor. Dünyaya Saldıran Şair, kendi kuşağıma, kendi dönemime şiirin sıcaklığı ve yirmili yaşların heyecanı içinde verdiğim bir karşılıktı.
Neo-Epik Şiir, güncel bir şiir teorisinin kuruluş ve uygulamasını gösteren olgun bir kitap. Elinizdeki kitapsa tam olarak bu iki durumun arasında bir yerdedir. Buradaki yazılar bir şairin öznelliğini taşıdığı kadar kuşak, dönem, edebiyat türü gibi sınırların ötesine samimi bir bakışla baktığında gördüklerini de içerir. Okuyucudan bekleyebileceği asgari tavır da aynı samimiyet olmalı.”
Şair Hakan Arslanbenzer, daha önce Üç Sütun başlığıyla yayımlanan ve edebiyat dünyasında hayli ilgi gören kitabını gözden geçirip, yeni yazılar ekleyerek yeniden yayına hazırladı. “Fildişi kulesinden konuşan eleştirmen imajı kafamda hiç yer etmedi. Edebiyatın cumhuriyetine, eleştirinin demokrasisine inandım.” diyen şairin, şiir, hikaye ve eleştiri türleri üzerine yazıları titiz edebiyat okurunun gözünden kaçmayacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)
Elinizdeki kitap kendi “mükemmel olmayan” eleştirmenliğim içinde Dünyaya Saldıran Şair'den sonra, Neo-Epik Şiir'den önce bir yerde duruyor. Dünyaya Saldıran Şair, kendi kuşağıma, kendi dönemime şiirin sıcaklığı ve yirmili yaşların heyecanı içinde verdiğim bir karşılıktı.
Neo-Epik Şiir, güncel bir şiir teorisinin kuruluş ve uygulamasını gösteren olgun bir kitap. Elinizdeki kitapsa tam olarak bu iki durumun arasında bir yerdedir. Buradaki yazılar bir şairin öznelliğini taşıdığı kadar kuşak, dönem, edebiyat türü gibi sınırların ötesine samimi bir bakışla baktığında gördüklerini de içerir. Okuyucudan bekleyebileceği asgari tavır da aynı samimiyet olmalı.”
Şair Hakan Arslanbenzer, daha önce Üç Sütun başlığıyla yayımlanan ve edebiyat dünyasında hayli ilgi gören kitabını gözden geçirip, yeni yazılar ekleyerek yeniden yayına hazırladı. “Fildişi kulesinden konuşan eleştirmen imajı kafamda hiç yer etmedi. Edebiyatın cumhuriyetine, eleştirinin demokrasisine inandım.” diyen şairin, şiir, hikaye ve eleştiri türleri üzerine yazıları titiz edebiyat okurunun gözünden kaçmayacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)