Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası Güncel Gürsel Artıktay

Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası

Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
98,25TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,50TL
9786257189439
1095205
Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası
Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası
98.25

Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla, bu işlevinin ötesine geçmiştir. 20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm, ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken, kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.


Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler


Inception (Başlangıç, 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası, 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer The Imitation Game (Yapay Oyun, 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız, 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi, 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı, Oscar, BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson Intouchables (Can Dostum,2011): Besteci: Ludovico Einaudi



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786257189439
Boyut:
16 x 24
Sayfa Sayısı:
48
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla, bu işlevinin ötesine geçmiştir. 20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm, ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken, kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.


Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler


Inception (Başlangıç, 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası, 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer The Imitation Game (Yapay Oyun, 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız, 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi, 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı, Oscar, BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson Intouchables (Can Dostum,2011): Besteci: Ludovico Einaudi



(Tanıtım Bülteninden)


Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat