Dendil - Modern Klasikler
Top ve Bayel Ağıtçıları'yla okurun gönlünü fetheden Gulam Hüseyin Sâedi'den sıra dışı olayları, samimi ve sarsıcı bir üslupla anlatan, zihinlerde iz bırakacak bir eser.
Dendil'de birbirinden etkileyici dört hikâye yer alıyor: Dino Buzzati'nin Tatar Çölü'yle adeta akrabalık taşıyan Şifa Mahalli, riyakâr aile ilişkilerine neşter atan Yangın, traji komik bir durumu kara mizah üslubuyla işleyen Keykavus, Kel ve Ben ve kitaba adını veren ilk hikâye; Sâedi'nin İran edebiyatında temsilcisi olduğu büyülü gerçekçiliğin örneklerinden Dendil.
Tamara kuaföre gitmiş, kirpiklerini yeşil yaptırmıştı. Dalgalı saçlarının ortasına büyük bir gül tutturulmuştu. Ayağında bağcıklı ve topuklu ayakkabıları, üstünde askılı kırmızı bir bluz vardı; telaşlıydı. Manasızca odada yürüyor, durmadan gramofondaki plağı değiştiriyordu. Gidip gelip aynanın önünde duruyor, kendine bakıyor, dudaklarının ve gözlerinin kenarını mendille temizliyordu.
(Tanıtım Bülteninden)
Top ve Bayel Ağıtçıları'yla okurun gönlünü fetheden Gulam Hüseyin Sâedi'den sıra dışı olayları, samimi ve sarsıcı bir üslupla anlatan, zihinlerde iz bırakacak bir eser.
Dendil'de birbirinden etkileyici dört hikâye yer alıyor: Dino Buzzati'nin Tatar Çölü'yle adeta akrabalık taşıyan Şifa Mahalli, riyakâr aile ilişkilerine neşter atan Yangın, traji komik bir durumu kara mizah üslubuyla işleyen Keykavus, Kel ve Ben ve kitaba adını veren ilk hikâye; Sâedi'nin İran edebiyatında temsilcisi olduğu büyülü gerçekçiliğin örneklerinden Dendil.
Tamara kuaföre gitmiş, kirpiklerini yeşil yaptırmıştı. Dalgalı saçlarının ortasına büyük bir gül tutturulmuştu. Ayağında bağcıklı ve topuklu ayakkabıları, üstünde askılı kırmızı bir bluz vardı; telaşlıydı. Manasızca odada yürüyor, durmadan gramofondaki plağı değiştiriyordu. Gidip gelip aynanın önünde duruyor, kendine bakıyor, dudaklarının ve gözlerinin kenarını mendille temizliyordu.
(Tanıtım Bülteninden)