2. Dünya Savaşı'nda Propaganda Çizgi Filmleri
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI'NDA PROPAGANDA VE ÇİZGİ FİLMLERİlk sinema filmi 19. yüzyılın son çeyreğinde, ilk çizgi film ise 20. yüzyılın hemen başlarında çekildi. 1906 yılında Amerika'da çekilenHumorous Phases of Funny Faces(Komik...
9786052290651
1253506
https://www.kitapzen.com/fatih-emre-sen/2-dunya-savasinda-propaganda-cizgi-filmleri.htm
2. Dünya Savaşı'nda Propaganda Çizgi Filmleri
148.50
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI'NDA PROPAGANDA VE ÇİZGİ FİLMLER
İlk sinema filmi 19. yüzyılın son çeyreğinde, ilk çizgi film ise 20. yüzyılın hemen başlarında çekildi. 1906 yılında Amerika'da çekilenHumorous Phases of Funny Faces(Komik Yüzlerin Esprili Aşamaları), tarihçiler nezdinde genel kabul gören ilk çizgi filmdir. Bir başka deyişle sinema filmleri de çizgi filmler de ilk yüzyıllarını geride bıraktı. İki farklı sektör olarak ele alındığında, bugün her iki sektörün profesyonelleri, meseleyientertainment(eğlence) olarak tanımlamaktadırlar. Ancak tarihsel süreç göz önünde bulundurulduğunda, çizgi filmlerin eğlenceli tarafıyla birlikte hükümetlerin ve sınırları tam olarak çizilemeyençıkar gruplarının güdümüne girdiğinde,ideolojik propagandamalzemesine dönüştüğünü anlıyoruz. Bu çerçevede ele alındığında çizgi filmler, iletişim stratejileri kapsamında bir “gündem belirleme yahut yönlendirme aracına dönüşüyor”, demek yerinde bir tespit olacaktır.
Akademik bir çalışma olan elinizdeki eser, önemli bir boşluğu doldurmak için kaleme alındı. Elbette spesifik bir başlık ve içerikle…
İnsanlık tarihininbüyük travmasıolan İkinci Dünya Savaşı, 1939 ilâ 1945 yılları arasında yaşandı. Ancak savaşın sosyal, siyasî, ekonomik ve kültürel etkisi bu tarih aralığının çok daha ötesine geçti. İkinci Dünya Savaşı'nda Propaganda ve Çizgi Filmler kitabı, savaş dönemi Mihver Devletler ve Müttefik Devletlerin ürettikleri yedi adet çizgi filmin ideolojik propaganda açısından göstergebilimsel analizini yapmaktadır. Bunu yaparken de son iki yüzyılın en iddialı fenomenlerinden biri olarakideolojikavramı ekseninde karşılaşılan bulgular titizlikle değerlendirildi. Kitapta işlenenideolojikavramı ise iki ismin gölgesi altında ele alınıyor: Cemil Meriç ve Slavoj Zizek.
Savaş psikolojisi, yalnızca cephedeki askerî personeli ilgilendiren bir durum değildir. Kitlelerin psikolojisi de yönetilmelidir. En azından dünya harp tarihi bize bunu söylüyor. Bu çalışma, İkinci Dünya Savaşı sırasında üretilen çizgi filmlerin,entertainment(eğlence) kapsamında üretilmediğini ve hatta bir adım daha ötesine gidildiğinde çok damasumolmadıklarını gözler önüne seriyor.
Yalnızca savaş sırasında değil, kitleleri yönlendirme, yönetme ve ideoloji kıskacına alma açısından çizgi filmlere artık başka bir gözle bakacağınız bu metni, siz değerli okuyucularımıza emanet ediyoruz.
İlk sinema filmi 19. yüzyılın son çeyreğinde, ilk çizgi film ise 20. yüzyılın hemen başlarında çekildi. 1906 yılında Amerika'da çekilenHumorous Phases of Funny Faces(Komik Yüzlerin Esprili Aşamaları), tarihçiler nezdinde genel kabul gören ilk çizgi filmdir. Bir başka deyişle sinema filmleri de çizgi filmler de ilk yüzyıllarını geride bıraktı. İki farklı sektör olarak ele alındığında, bugün her iki sektörün profesyonelleri, meseleyientertainment(eğlence) olarak tanımlamaktadırlar. Ancak tarihsel süreç göz önünde bulundurulduğunda, çizgi filmlerin eğlenceli tarafıyla birlikte hükümetlerin ve sınırları tam olarak çizilemeyençıkar gruplarının güdümüne girdiğinde,ideolojik propagandamalzemesine dönüştüğünü anlıyoruz. Bu çerçevede ele alındığında çizgi filmler, iletişim stratejileri kapsamında bir “gündem belirleme yahut yönlendirme aracına dönüşüyor”, demek yerinde bir tespit olacaktır.
Akademik bir çalışma olan elinizdeki eser, önemli bir boşluğu doldurmak için kaleme alındı. Elbette spesifik bir başlık ve içerikle…
İnsanlık tarihininbüyük travmasıolan İkinci Dünya Savaşı, 1939 ilâ 1945 yılları arasında yaşandı. Ancak savaşın sosyal, siyasî, ekonomik ve kültürel etkisi bu tarih aralığının çok daha ötesine geçti. İkinci Dünya Savaşı'nda Propaganda ve Çizgi Filmler kitabı, savaş dönemi Mihver Devletler ve Müttefik Devletlerin ürettikleri yedi adet çizgi filmin ideolojik propaganda açısından göstergebilimsel analizini yapmaktadır. Bunu yaparken de son iki yüzyılın en iddialı fenomenlerinden biri olarakideolojikavramı ekseninde karşılaşılan bulgular titizlikle değerlendirildi. Kitapta işlenenideolojikavramı ise iki ismin gölgesi altında ele alınıyor: Cemil Meriç ve Slavoj Zizek.
Savaş psikolojisi, yalnızca cephedeki askerî personeli ilgilendiren bir durum değildir. Kitlelerin psikolojisi de yönetilmelidir. En azından dünya harp tarihi bize bunu söylüyor. Bu çalışma, İkinci Dünya Savaşı sırasında üretilen çizgi filmlerin,entertainment(eğlence) kapsamında üretilmediğini ve hatta bir adım daha ötesine gidildiğinde çok damasumolmadıklarını gözler önüne seriyor.
Yalnızca savaş sırasında değil, kitleleri yönlendirme, yönetme ve ideoloji kıskacına alma açısından çizgi filmlere artık başka bir gözle bakacağınız bu metni, siz değerli okuyucularımıza emanet ediyoruz.
(Tanıtım Bülteninden)
Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
224
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI'NDA PROPAGANDA VE ÇİZGİ FİLMLER
İlk sinema filmi 19. yüzyılın son çeyreğinde, ilk çizgi film ise 20. yüzyılın hemen başlarında çekildi. 1906 yılında Amerika'da çekilenHumorous Phases of Funny Faces(Komik Yüzlerin Esprili Aşamaları), tarihçiler nezdinde genel kabul gören ilk çizgi filmdir. Bir başka deyişle sinema filmleri de çizgi filmler de ilk yüzyıllarını geride bıraktı. İki farklı sektör olarak ele alındığında, bugün her iki sektörün profesyonelleri, meseleyientertainment(eğlence) olarak tanımlamaktadırlar. Ancak tarihsel süreç göz önünde bulundurulduğunda, çizgi filmlerin eğlenceli tarafıyla birlikte hükümetlerin ve sınırları tam olarak çizilemeyençıkar gruplarının güdümüne girdiğinde,ideolojik propagandamalzemesine dönüştüğünü anlıyoruz. Bu çerçevede ele alındığında çizgi filmler, iletişim stratejileri kapsamında bir “gündem belirleme yahut yönlendirme aracına dönüşüyor”, demek yerinde bir tespit olacaktır.
Akademik bir çalışma olan elinizdeki eser, önemli bir boşluğu doldurmak için kaleme alındı. Elbette spesifik bir başlık ve içerikle…
İnsanlık tarihininbüyük travmasıolan İkinci Dünya Savaşı, 1939 ilâ 1945 yılları arasında yaşandı. Ancak savaşın sosyal, siyasî, ekonomik ve kültürel etkisi bu tarih aralığının çok daha ötesine geçti. İkinci Dünya Savaşı'nda Propaganda ve Çizgi Filmler kitabı, savaş dönemi Mihver Devletler ve Müttefik Devletlerin ürettikleri yedi adet çizgi filmin ideolojik propaganda açısından göstergebilimsel analizini yapmaktadır. Bunu yaparken de son iki yüzyılın en iddialı fenomenlerinden biri olarakideolojikavramı ekseninde karşılaşılan bulgular titizlikle değerlendirildi. Kitapta işlenenideolojikavramı ise iki ismin gölgesi altında ele alınıyor: Cemil Meriç ve Slavoj Zizek.
Savaş psikolojisi, yalnızca cephedeki askerî personeli ilgilendiren bir durum değildir. Kitlelerin psikolojisi de yönetilmelidir. En azından dünya harp tarihi bize bunu söylüyor. Bu çalışma, İkinci Dünya Savaşı sırasında üretilen çizgi filmlerin,entertainment(eğlence) kapsamında üretilmediğini ve hatta bir adım daha ötesine gidildiğinde çok damasumolmadıklarını gözler önüne seriyor.
Yalnızca savaş sırasında değil, kitleleri yönlendirme, yönetme ve ideoloji kıskacına alma açısından çizgi filmlere artık başka bir gözle bakacağınız bu metni, siz değerli okuyucularımıza emanet ediyoruz.
İlk sinema filmi 19. yüzyılın son çeyreğinde, ilk çizgi film ise 20. yüzyılın hemen başlarında çekildi. 1906 yılında Amerika'da çekilenHumorous Phases of Funny Faces(Komik Yüzlerin Esprili Aşamaları), tarihçiler nezdinde genel kabul gören ilk çizgi filmdir. Bir başka deyişle sinema filmleri de çizgi filmler de ilk yüzyıllarını geride bıraktı. İki farklı sektör olarak ele alındığında, bugün her iki sektörün profesyonelleri, meseleyientertainment(eğlence) olarak tanımlamaktadırlar. Ancak tarihsel süreç göz önünde bulundurulduğunda, çizgi filmlerin eğlenceli tarafıyla birlikte hükümetlerin ve sınırları tam olarak çizilemeyençıkar gruplarının güdümüne girdiğinde,ideolojik propagandamalzemesine dönüştüğünü anlıyoruz. Bu çerçevede ele alındığında çizgi filmler, iletişim stratejileri kapsamında bir “gündem belirleme yahut yönlendirme aracına dönüşüyor”, demek yerinde bir tespit olacaktır.
Akademik bir çalışma olan elinizdeki eser, önemli bir boşluğu doldurmak için kaleme alındı. Elbette spesifik bir başlık ve içerikle…
İnsanlık tarihininbüyük travmasıolan İkinci Dünya Savaşı, 1939 ilâ 1945 yılları arasında yaşandı. Ancak savaşın sosyal, siyasî, ekonomik ve kültürel etkisi bu tarih aralığının çok daha ötesine geçti. İkinci Dünya Savaşı'nda Propaganda ve Çizgi Filmler kitabı, savaş dönemi Mihver Devletler ve Müttefik Devletlerin ürettikleri yedi adet çizgi filmin ideolojik propaganda açısından göstergebilimsel analizini yapmaktadır. Bunu yaparken de son iki yüzyılın en iddialı fenomenlerinden biri olarakideolojikavramı ekseninde karşılaşılan bulgular titizlikle değerlendirildi. Kitapta işlenenideolojikavramı ise iki ismin gölgesi altında ele alınıyor: Cemil Meriç ve Slavoj Zizek.
Savaş psikolojisi, yalnızca cephedeki askerî personeli ilgilendiren bir durum değildir. Kitlelerin psikolojisi de yönetilmelidir. En azından dünya harp tarihi bize bunu söylüyor. Bu çalışma, İkinci Dünya Savaşı sırasında üretilen çizgi filmlerin,entertainment(eğlence) kapsamında üretilmediğini ve hatta bir adım daha ötesine gidildiğinde çok damasumolmadıklarını gözler önüne seriyor.
Yalnızca savaş sırasında değil, kitleleri yönlendirme, yönetme ve ideoloji kıskacına alma açısından çizgi filmlere artık başka bir gözle bakacağınız bu metni, siz değerli okuyucularımıza emanet ediyoruz.
(Tanıtım Bülteninden)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 52,97 | 158,90 |
4 | - | - |
6 | 27,47 | 164,84 |
9 | 18,89 | 170,03 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 54,80 | 164,39 |
4 | - | - |
6 | 27,23 | 163,35 |
9 | 18,89 | 170,03 |
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 52,97 | 158,90 |
4 | - | - |
6 | 27,23 | 163,35 |
9 | 18,89 | 170,03 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 52,97 | 158,90 |
4 | - | - |
6 | 27,35 | 164,09 |
9 | 18,89 | 170,03 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 52,97 | 158,90 |
4 | 40,47 | 161,87 |
6 | 27,23 | 163,35 |
9 | 18,89 | 170,03 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 52,97 | 158,90 |
4 | - | - |
6 | 27,23 | 163,35 |
9 | 18,89 | 170,03 |
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 74,25 | 148,50 |
3 | 52,97 | 158,90 |
4 | - | - |
6 | 27,23 | 163,35 |
9 | 18,98 | 170,78 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.