Allah\'ın Aşkınlığı Fahreddin Er-Razi

Allah’ın Aşkınlığı Esasu’t-Takdis fi İlmi’l-Kelam

Kelam ve Tefsir ilimlerinde büyük şöhrete sahip olan Fahreddin Râzî, çevirisini sunduğu¬muz bu eserinde, Müşebbihe olarak anılan antropomorfist kelâm akımının Kur’ân ve hadislerde Allahü Teâlâ’yı tavsif eden ifadeleri anlama...
Stokta var
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
172,80TL
Taksitli fiyat: 9 x 22,66TL
Havale/EFT ile: 169,34TL
9789753556149
550250
Allah’ın Aşkınlığı
Allah’ın Aşkınlığı Esasu’t-Takdis fi İlmi’l-Kelam
172.80

Kelam ve Tefsir ilimlerinde büyük şöhrete sahip olan Fahreddin Râzî, çevirisini sunduğu¬muz bu eserinde, Müşebbihe olarak anılan antropomorfist kelâm akımının Kur’ân ve hadislerde Allahü Teâlâ’yı tavsif eden ifadeleri anlama biçimini ele almakta; bütünlük ve derinlikten yoksun olduğu gerekçesiyle de eleştirmektedir. Râzî’ye göre Allah’ın haberî sıfatlarını bildiren ayet ve hadislerin böyle lafızda kalan yahut literalist tarzda anlaşılması aslında gerçek anlamdan uzaklaşmaktan başka bir şey değildir. Önemli olan lafızların anlamını nassın kendi bütünlüğü içinde kavramaktır. Allah’ı tavsif eden bazı ifadelerin zahirî anlamlarıyla yetinmek bizi içinden çıkılmaz inanç problemleriyle yüz yüze getirecektir. Bilginimiz bu endişelerini şu şekilde dile getirmektedir: “Kur’an’da Allah Teâlâ hakkında yüz, göz, yan, ayak ve bacak gibi kavramlar kullanılmaktadır. Eğer biz bu mefhum-ların zahirî manalarını alırsak, bir yüzü ve bu yüz üzerinde birçok gözü bulunan, vücudunun bir tek tarafı olan ve bu tek taraf üzerinde birçok eli bulunan ve bir tek ayağı olan bir kişiyi İlâh olarak ka-bul etmemiz gerekir ki; dünyada dahi, bundan daha çirkin bir varlığı hayal edemeyiz. Öyle zannedi-yorum ki, hiçbir akıl sahibi, Rabbini böyle çirkin sıfatlarla nitelendirmeye razı olmaz...” İslam’ın ilk nesillerinin bu türden ayetleri yorumlama konusundaki çekingen tutumlarını makul gören Râzî, özellikle Ahmed b. Hanbel sonrası Selefiyye akımının aynı yöndeki ısrarını akla uygun bulmaz. Kelam ve felsefe sahasında bunca yöneliş, çaba ve birikimin olduğu bir çağda tevile yanaşmamayı bizzat İslam inancı için tehlike doğuracak bir tutum olarak değerlendirir. Dolayısıyla yapılacak iş, Allah’ın Aşkın (el-’Alî, Müte’âl) Varlık olduğu ilkesinden kalkarak ilgili nassların anlamını her türlü antropomorfist ya da insan biçimci çağrışımdan arındırmaktır.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9789753556149
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
240
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
6
Basım Tarihi:
2024-10
Çeviren:
İbrahim Coşkun
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

Kelam ve Tefsir ilimlerinde büyük şöhrete sahip olan Fahreddin Râzî, çevirisini sunduğu¬muz bu eserinde, Müşebbihe olarak anılan antropomorfist kelâm akımının Kur’ân ve hadislerde Allahü Teâlâ’yı tavsif eden ifadeleri anlama biçimini ele almakta; bütünlük ve derinlikten yoksun olduğu gerekçesiyle de eleştirmektedir. Râzî’ye göre Allah’ın haberî sıfatlarını bildiren ayet ve hadislerin böyle lafızda kalan yahut literalist tarzda anlaşılması aslında gerçek anlamdan uzaklaşmaktan başka bir şey değildir. Önemli olan lafızların anlamını nassın kendi bütünlüğü içinde kavramaktır. Allah’ı tavsif eden bazı ifadelerin zahirî anlamlarıyla yetinmek bizi içinden çıkılmaz inanç problemleriyle yüz yüze getirecektir. Bilginimiz bu endişelerini şu şekilde dile getirmektedir: “Kur’an’da Allah Teâlâ hakkında yüz, göz, yan, ayak ve bacak gibi kavramlar kullanılmaktadır. Eğer biz bu mefhum-ların zahirî manalarını alırsak, bir yüzü ve bu yüz üzerinde birçok gözü bulunan, vücudunun bir tek tarafı olan ve bu tek taraf üzerinde birçok eli bulunan ve bir tek ayağı olan bir kişiyi İlâh olarak ka-bul etmemiz gerekir ki; dünyada dahi, bundan daha çirkin bir varlığı hayal edemeyiz. Öyle zannedi-yorum ki, hiçbir akıl sahibi, Rabbini böyle çirkin sıfatlarla nitelendirmeye razı olmaz...” İslam’ın ilk nesillerinin bu türden ayetleri yorumlama konusundaki çekingen tutumlarını makul gören Râzî, özellikle Ahmed b. Hanbel sonrası Selefiyye akımının aynı yöndeki ısrarını akla uygun bulmaz. Kelam ve felsefe sahasında bunca yöneliş, çaba ve birikimin olduğu bir çağda tevile yanaşmamayı bizzat İslam inancı için tehlike doğuracak bir tutum olarak değerlendirir. Dolayısıyla yapılacak iş, Allah’ın Aşkın (el-’Alî, Müte’âl) Varlık olduğu ilkesinden kalkarak ilgili nassların anlamını her türlü antropomorfist ya da insan biçimci çağrışımdan arındırmaktır.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 92,45    184,90   
3 62,78    188,35   
6 32,83    196,99   
9 22,66    203,90   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 92,45    184,90   
3 63,76    191,29   
6 32,83    196,99   
9 22,66    203,90   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 92,45    184,90   
3 63,36    190,08   
6 32,83    196,99   
9 22,85    205,63   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 92,45    184,90   
3 63,94    191,81   
6 32,83    196,99   
9 22,85    205,63   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 92,45    184,90   
3 63,94    191,81   
6 34,27    205,63   
9 22,85    205,63   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 92,45    184,90   
3 58,18    174,53   
6 32,83    196,99   
9 22,85    205,63   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,80    172,80   
2 92,45    184,90   
3 63,36    190,08   
6 32,83    196,99   
9 22,85    205,63   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat