Ritüellerin Yok Oluşuna Dair: Günümüzün Bir Topolojisi
Byung-Chul Han,Ritüellerin Yok Oluşuna Dair'de hem bireysel hem de toplumsal yaşamı yoğun, istikrarlı ve düzenli kılanritüellerimercek altına alıyor. Bir yandan yaygınlaşan kolektif narsisizmin ve otantikliğin topluluk aidiyetlerini, diğer yandan da dijitalleşmenin, üretim mantığının ve neoliberal kapitalist küreselleşmenin ritüelleri adım adım ortadan kaldırdığını ve bu durumun hem zaman hem de mekân algımızı tahrip ettiğini öne sürüyor. Her iki dinamiğin de hem insan doğasını hem de bizzat toplumsallığı radikal bir biçimde dönüştürdüğünü gözler önüne sererek tarihsel bir dönemeçte olduğumuza dikkat çekiyor.
“Geçiş ritüelleri, hayatı mevsimler gibi yapılandırır. Bir eşikten atlayan kişi hayatın bir evresini kapatmış sayılır ve yeni bir evreye adım atmış olur. Geçiş olarak eşikler, mekân ve zamana ritim ve ifade katar, hatta onları anlatırlar. Derin bir düzen deneyimini mümkün kılarlar. Eşikler, zaman-yoğun geçişlerdir. Günümüzde gittikçe hızlanan geçişler, kesintisiz iletişim ve üretim lehine yırtılmaya maruz kalıyorlar. Dolayısıyla mekân ve zamandan yana yoksullaşıyoruz. Daha fazla mekân ve zamanüretmeçabası içinde onları yitiriyoruz. Zaman ve mekân,diliniyitiriyor, suskunlaşıyor. Eşiklerkonuşur. Eşiklerdönüştürür. Eşiğin ötesindeötekivardır,yabancıvardır. Eşik fantezisi yoksa, eşik büyüsü yoksa, geride bir tekaynılığın cehennemikalır.”
(Tanıtım Bülteninden)
Byung-Chul Han,Ritüellerin Yok Oluşuna Dair'de hem bireysel hem de toplumsal yaşamı yoğun, istikrarlı ve düzenli kılanritüellerimercek altına alıyor. Bir yandan yaygınlaşan kolektif narsisizmin ve otantikliğin topluluk aidiyetlerini, diğer yandan da dijitalleşmenin, üretim mantığının ve neoliberal kapitalist küreselleşmenin ritüelleri adım adım ortadan kaldırdığını ve bu durumun hem zaman hem de mekân algımızı tahrip ettiğini öne sürüyor. Her iki dinamiğin de hem insan doğasını hem de bizzat toplumsallığı radikal bir biçimde dönüştürdüğünü gözler önüne sererek tarihsel bir dönemeçte olduğumuza dikkat çekiyor.
“Geçiş ritüelleri, hayatı mevsimler gibi yapılandırır. Bir eşikten atlayan kişi hayatın bir evresini kapatmış sayılır ve yeni bir evreye adım atmış olur. Geçiş olarak eşikler, mekân ve zamana ritim ve ifade katar, hatta onları anlatırlar. Derin bir düzen deneyimini mümkün kılarlar. Eşikler, zaman-yoğun geçişlerdir. Günümüzde gittikçe hızlanan geçişler, kesintisiz iletişim ve üretim lehine yırtılmaya maruz kalıyorlar. Dolayısıyla mekân ve zamandan yana yoksullaşıyoruz. Daha fazla mekân ve zamanüretmeçabası içinde onları yitiriyoruz. Zaman ve mekân,diliniyitiriyor, suskunlaşıyor. Eşiklerkonuşur. Eşiklerdönüştürür. Eşiğin ötesindeötekivardır,yabancıvardır. Eşik fantezisi yoksa, eşik büyüsü yoksa, geride bir tekaynılığın cehennemikalır.”
(Tanıtım Bülteninden)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 56,14 | 168,43 |
4 | - | - |
6 | 29,12 | 174,73 |
9 | 20,03 | 180,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 58,08 | 174,25 |
4 | - | - |
6 | 28,86 | 173,15 |
9 | 20,03 | 180,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 56,14 | 168,43 |
4 | - | - |
6 | 28,86 | 173,15 |
9 | 20,03 | 180,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 56,14 | 168,43 |
4 | - | - |
6 | 28,99 | 173,94 |
9 | 20,03 | 180,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 56,14 | 168,43 |
4 | 42,89 | 171,58 |
6 | 28,86 | 173,15 |
9 | 20,03 | 180,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 56,14 | 168,43 |
4 | - | - |
6 | 28,86 | 173,15 |
9 | 20,03 | 180,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,41 | 157,41 |
2 | 78,71 | 157,41 |
3 | 56,14 | 168,43 |
4 | - | - |
6 | 28,86 | 173,15 |
9 | 20,11 | 181,02 |