Ütopya ve Gerçeklik Arasında Gençlerin Oryantalizm Algısı Betül Karako

Ütopya ve Gerçeklik Arasında Gençlerin Oryantalizm Algısı

Doğu'nun toplum dil ya da kültürüne dair her türlü bilginin işlenmesi ve in­celenmesi olarak oryantalizm Batı dışı toplumların modernleşme süreçlerinde yerel seçkinler tarafından içselleştirilmiştir. Doğulunun kendi toplumuna...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
237,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 30,22TL
9786253990015
1246155
Ütopya ve Gerçeklik Arasında Gençlerin Oryantalizm Algısı
Ütopya ve Gerçeklik Arasında Gençlerin Oryantalizm Algısı
237.50

Doğu'nun toplum dil ya da kültürüne dair her türlü bilginin işlenmesi ve in­celenmesi olarak oryantalizm Batı dışı toplumların modernleşme süreçlerinde yerel seçkinler tarafından içselleştirilmiştir. Doğulunun kendi toplumuna Batı­lı gözü ile bakması, anlamlandırması, yermesi veya küçümsemesi olarak ifade edilebilecek self oryantalizm bu süreçte bir anlam kayması yaşayarak Doğu'dan Doğu'ya yönelen bir paradigma haline gelmiştir. Doğu ile Batı olarak iki ayrı dünya kurgusuna sahip olan oryantalizmin Doğuluyu nesneleştirme çabası self oryantalizmde de karşılık bulmuştur. Self oryantalizmde de içerideki Doğulu­nun Doğuluyu nesneleştirmesi söz konusudur. Bu durum oryantalizmi Batı dışı toplumlarda mayalarken oryantalizmin üretimine ve devamına katkı sağlamıştır.
Osmanlı Türk modernleşme çabalarında Batılı yaşam ve düşünce tarzı nihai bir hedef olarak belirlenmiş ve modernleşme hareketlerinin yasalar ile destek­lenmesi ile birlikte radikal bir projeye dönüşmüştür. Batı'da modernleşme ha­reketlerinin aşağıdan yukarı bir hareket olmasına karşın Türk modernleşmesi seçkin ve sınırlı bir zümre tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu zümre oryantaliz­mi içeri aktarırken yeni devletin kuruluş felsefesi haline gelmesinde etkin rol oynamıştır. Bu durum Cumhuriyetten bu yana yönetici seçkinler ile yerel halk arasında ortaya çıkan yabancılaşmanın da temelini teşkil etmiştir. Bu yabancı­laşmanın en temelinde otantik değerlerin silikleştirilmesi yanında dinin kamu­sal ya da gündelik yaşamı belirleme gücünün zayıflatılmasına tepki olduğunu söylemek mümkündür. Dahası söz konusu yabancılaşma halen tüm gerçekliği ile önümüzde durmaktadır. Bu bağlamda self oryantalizm, Türk toplumunun çift kutuplu düşünsel şemasını anlayabilmemiz için elverişli araçlardan biri ola­rak güncelliğini korumaktadır. Nitekim Osmanlı'dan başlayan ve Cumhuriyet modernleşmesi ile ulus devletin temelini teşkil eden self oryantalizm bugün dahi toplumsal dinamikleri ve dahi siyaseti etkileme gücüne sahiptir.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786253990015
Boyut:
16 x 24
Sayfa Sayısı:
206
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe

Doğu'nun toplum dil ya da kültürüne dair her türlü bilginin işlenmesi ve in­celenmesi olarak oryantalizm Batı dışı toplumların modernleşme süreçlerinde yerel seçkinler tarafından içselleştirilmiştir. Doğulunun kendi toplumuna Batı­lı gözü ile bakması, anlamlandırması, yermesi veya küçümsemesi olarak ifade edilebilecek self oryantalizm bu süreçte bir anlam kayması yaşayarak Doğu'dan Doğu'ya yönelen bir paradigma haline gelmiştir. Doğu ile Batı olarak iki ayrı dünya kurgusuna sahip olan oryantalizmin Doğuluyu nesneleştirme çabası self oryantalizmde de karşılık bulmuştur. Self oryantalizmde de içerideki Doğulu­nun Doğuluyu nesneleştirmesi söz konusudur. Bu durum oryantalizmi Batı dışı toplumlarda mayalarken oryantalizmin üretimine ve devamına katkı sağlamıştır.
Osmanlı Türk modernleşme çabalarında Batılı yaşam ve düşünce tarzı nihai bir hedef olarak belirlenmiş ve modernleşme hareketlerinin yasalar ile destek­lenmesi ile birlikte radikal bir projeye dönüşmüştür. Batı'da modernleşme ha­reketlerinin aşağıdan yukarı bir hareket olmasına karşın Türk modernleşmesi seçkin ve sınırlı bir zümre tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu zümre oryantaliz­mi içeri aktarırken yeni devletin kuruluş felsefesi haline gelmesinde etkin rol oynamıştır. Bu durum Cumhuriyetten bu yana yönetici seçkinler ile yerel halk arasında ortaya çıkan yabancılaşmanın da temelini teşkil etmiştir. Bu yabancı­laşmanın en temelinde otantik değerlerin silikleştirilmesi yanında dinin kamu­sal ya da gündelik yaşamı belirleme gücünün zayıflatılmasına tepki olduğunu söylemek mümkündür. Dahası söz konusu yabancılaşma halen tüm gerçekliği ile önümüzde durmaktadır. Bu bağlamda self oryantalizm, Türk toplumunun çift kutuplu düşünsel şemasını anlayabilmemiz için elverişli araçlardan biri ola­rak güncelliğini korumaktadır. Nitekim Osmanlı'dan başlayan ve Cumhuriyet modernleşmesi ile ulus devletin temelini teşkil eden self oryantalizm bugün dahi toplumsal dinamikleri ve dahi siyaseti etkileme gücüne sahiptir.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 118,75    237,50   
3 84,71    254,13   
4 -    -   
6 43,94    263,63   
9 30,22    271,94   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 118,75    237,50   
3 87,64    262,91   
4 -    -   
6 43,54    261,25   
9 30,22    271,94   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 118,75    237,50   
3 84,71    254,13   
4 -    -   
6 43,54    261,25   
9 30,22    271,94   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 118,75    237,50   
3 84,71    254,13   
4 -    -   
6 43,74    262,44   
9 30,22    271,94   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 118,75    237,50   
3 84,71    254,13   
4 64,72    258,88   
6 43,54    261,25   
9 30,22    271,94   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 118,75    237,50   
3 84,71    254,13   
4 -    -   
6 43,54    261,25   
9 30,22    271,94   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,50    237,50   
2 118,75    237,50   
3 84,71    254,13   
4 -    -   
6 43,54    261,25   
9 30,35    273,13   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat