İnsan Doğası Üzerine
19. yüzyılın en önemli Alman filozoflarından olan Arthur Schopenhauer, “İnsan Doğası Üzerine” de diğer pek çok konuda olduğu gibi oldukça çok yönlü, felsefi düşüncelere dalmıştır.Ona göre evrenin ve varlığın temel özü “irade”dir. Bu irade sürekli bir tatmin arayışı içindedir ve asla durmaz. İnsan doğası da bu sürekli istek ve tatminsizlikle şekillenir. Schopenhauer, bireylerin sınırlı bir perspektife sahip olduğuna inanır. Bu sınırlı perspektif, insanların dünyayı tam olarak anlamalarını engeller ve acıya neden olur.
Ahlaki eylemler, bireyin kendi özgecil eğilimlerini takip etmesiyle ortaya çıkar. Schopenhauer, bireyin kendi çıkarları için değil, diğerlerinin iyiliği için hareket ettiğinde gerçek ahlaki değeri bulabileceğine inanır.
(Tanıtım Bülteninden)
19. yüzyılın en önemli Alman filozoflarından olan Arthur Schopenhauer, “İnsan Doğası Üzerine” de diğer pek çok konuda olduğu gibi oldukça çok yönlü, felsefi düşüncelere dalmıştır.Ona göre evrenin ve varlığın temel özü “irade”dir. Bu irade sürekli bir tatmin arayışı içindedir ve asla durmaz. İnsan doğası da bu sürekli istek ve tatminsizlikle şekillenir. Schopenhauer, bireylerin sınırlı bir perspektife sahip olduğuna inanır. Bu sınırlı perspektif, insanların dünyayı tam olarak anlamalarını engeller ve acıya neden olur.
Ahlaki eylemler, bireyin kendi özgecil eğilimlerini takip etmesiyle ortaya çıkar. Schopenhauer, bireyin kendi çıkarları için değil, diğerlerinin iyiliği için hareket ettiğinde gerçek ahlaki değeri bulabileceğine inanır.
(Tanıtım Bülteninden)