Felsefi Sistemler Andre Cresson

Felsefi Sistemler

Felsefenin amacı, kesin olarak tanıyamayacağımız, bilmeye gücümüzün yetmediği bir hakikati bize tanıtmak değildir; bize yaşamaya yardım etmesidir “yararlı yararlı olmayı öğretmektir”.Bilmek yakından incelenmiş ve hiçbir kuşkuya...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
133,70TL
Taksitli fiyat: 9 x 17,01TL
9786253681371
1261822
Felsefi Sistemler
Felsefi Sistemler
133.70

Felsefenin amacı, kesin olarak tanıyamayacağımız, bilmeye gücümüzün yetmediği bir hakikati bize tanıtmak değildir; bize yaşamaya yardım etmesidir “yararlı yararlı olmayı öğretmektir”.
Bilmek yakından incelenmiş ve hiçbir kuşkuya yer bırakmayan kanıtlar üzerine dayanan tam kesin bir bilginin ifadesidir.
Yanlışın özelliği kendinin hakikat olduğuna inanmasıdır. Bir şeyi ne derecede kesin ve samimi bir şekilde doğruluyorsak, kendimizi o derecede aldatmış oluyoruz. Kendimizi hakikat karşısında hissettiğimiz zaman yanlışta olmadığımızı hangi güvenceye göre söyleyebiliriz?
Metafizik mutlak hakkında düşünür. Bilgi ve kanıt araçlarımız onun ortaya attığı soruları çözebilecek doğada mıdır? Mutlak, bilim yolu ile tanınabilir mi? Sözcüğün tam anlamı ile tanınmaz, bilinmez midir?
Natüralizmde maddî ögeler veya hiç olmazsa ilk önce sübjektif ve yanlış bir tasarıma sahip olduğumuz enerji kaynakları kabul edilir. Spiritüalizmde gerçekliğini tahmin etmeğe mecbur tutulduğumuz ve ilişkileri akla yakın gelmeyen bir maddî ve bir manevi töz kabul olunur. Bu hal Monadizmde ayrı ve aynı zamanda birlikte olan maddesiz tözler halinde anlaşılır. Schopenhauerin idealizminde bu, tek, sonsuz bir İrade halindedir.
Mutlak idealizmin kendine öz zorlukları vardır. Her şeyi açıklamak için başvurduğu bu sonsuz özlere bir gerçeklik bağışlanabilir mi? Kendinde insan, kendinde renk, kendinde erdem gibi sözler, birtakım kavramlardan başka nedir? Bunlar, onları tasarlayan bilinç dışında var olabilir mi? Onların aracılığıyla varlıklar oluşturmak ve varlıkları yalnız onlardan ibaret sanmak, soyutlamaların en olmayacak şeklini olmuş gibi var saymak değil midir?
Bütün idealizmlerin temelinde şu iddialar ortaya çıkar. Maddî bir töz yoktur. Nesneler tasarımlardan başka bir şey değildir. Doğa hakkındaki mekanik teoriler ancak olayların sınıflandırılmasına ve daha önceden tahmin edilmesine yarayan yararlı ve kullanışlı şemalardır.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786253681371
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
224
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Felsefenin amacı, kesin olarak tanıyamayacağımız, bilmeye gücümüzün yetmediği bir hakikati bize tanıtmak değildir; bize yaşamaya yardım etmesidir “yararlı yararlı olmayı öğretmektir”.
Bilmek yakından incelenmiş ve hiçbir kuşkuya yer bırakmayan kanıtlar üzerine dayanan tam kesin bir bilginin ifadesidir.
Yanlışın özelliği kendinin hakikat olduğuna inanmasıdır. Bir şeyi ne derecede kesin ve samimi bir şekilde doğruluyorsak, kendimizi o derecede aldatmış oluyoruz. Kendimizi hakikat karşısında hissettiğimiz zaman yanlışta olmadığımızı hangi güvenceye göre söyleyebiliriz?
Metafizik mutlak hakkında düşünür. Bilgi ve kanıt araçlarımız onun ortaya attığı soruları çözebilecek doğada mıdır? Mutlak, bilim yolu ile tanınabilir mi? Sözcüğün tam anlamı ile tanınmaz, bilinmez midir?
Natüralizmde maddî ögeler veya hiç olmazsa ilk önce sübjektif ve yanlış bir tasarıma sahip olduğumuz enerji kaynakları kabul edilir. Spiritüalizmde gerçekliğini tahmin etmeğe mecbur tutulduğumuz ve ilişkileri akla yakın gelmeyen bir maddî ve bir manevi töz kabul olunur. Bu hal Monadizmde ayrı ve aynı zamanda birlikte olan maddesiz tözler halinde anlaşılır. Schopenhauerin idealizminde bu, tek, sonsuz bir İrade halindedir.
Mutlak idealizmin kendine öz zorlukları vardır. Her şeyi açıklamak için başvurduğu bu sonsuz özlere bir gerçeklik bağışlanabilir mi? Kendinde insan, kendinde renk, kendinde erdem gibi sözler, birtakım kavramlardan başka nedir? Bunlar, onları tasarlayan bilinç dışında var olabilir mi? Onların aracılığıyla varlıklar oluşturmak ve varlıkları yalnız onlardan ibaret sanmak, soyutlamaların en olmayacak şeklini olmuş gibi var saymak değil midir?
Bütün idealizmlerin temelinde şu iddialar ortaya çıkar. Maddî bir töz yoktur. Nesneler tasarımlardan başka bir şey değildir. Doğa hakkındaki mekanik teoriler ancak olayların sınıflandırılmasına ve daha önceden tahmin edilmesine yarayan yararlı ve kullanışlı şemalardır.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 66,85    133,70   
3 47,69    143,06   
4 -    -   
6 24,73    148,41   
9 17,01    153,09   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 66,85    133,70   
3 49,34    148,01   
4 -    -   
6 24,51    147,07   
9 17,01    153,09   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 66,85    133,70   
3 47,69    143,06   
4 -    -   
6 24,51    147,07   
9 17,01    153,09   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 66,85    133,70   
3 47,69    143,06   
4 -    -   
6 24,62    147,74   
9 17,01    153,09   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 66,85    133,70   
3 47,69    143,06   
4 36,43    145,73   
6 24,51    147,07   
9 17,01    153,09   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 66,85    133,70   
3 47,69    143,06   
4 -    -   
6 24,51    147,07   
9 17,01    153,09   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 133,70    133,70   
2 66,85    133,70   
3 47,69    143,06   
4 -    -   
6 24,51    147,07   
9 17,08    153,76   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat