Abdalan-ı Rum ve Geyikli Baba
Çokça sözü edilen, fakat yeterince irdelenmediği görülen "Abdalan-ı Rum" olayını anlayabilmek için toplumsal dönüşümün tarihsel boyutlarını irdelemenin gerekliliği de ortaya çıkmaktadır. Bu aynı zamanda bir bakıma "arka plan"...
9786058455986
838488
https://www.kitapzen.com/ali-haydar-avci/abdalan-i-rum-ve-geyikli-baba.htm
Abdalan-ı Rum ve Geyikli Baba
279.30
Çokça sözü edilen, fakat yeterince irdelenmediği görülen "Abdalan-ı Rum" olayını anlayabilmek için toplumsal dönüşümün tarihsel boyutlarını irdelemenin gerekliliği de ortaya çıkmaktadır. Bu aynı zamanda bir bakıma "arka plan" çözümlemesidir. Açık ki, kültürler birbirinin süreğidir. Sürekli değişerek, dönüşerek kendini yeni koşullara uyarlar, yeni bir çağa taşır. Bu, tarihin kaçınılmaz döngüsüdür. Bu durum gelenekte 'kökün üstünde bitmek' ya da 'ot kökün üstünde biter' biçiminde betimlenir. Her olgunun bir kökeni, dayanak noktaları vardır. Görülmese de, bilinmese de bu gerçeklik değişmez. İnsan koşullarının ürünüdür. İnsanı çevresinden, koşullarından soyutlayarak yapılan her türlü değerlendirme, her türlü yaklaşım ve çözümleme hep soyut kalacaktır.
Âşıkpaşaoğlu yazdığı "Tevarih-i Al-i Osman"da Hacı Bektaş dönemiyle ilgili açıklama yaparken dört taifeden bahseder: "Hem dahi bu Rûm'da dört taife vardur kim anılur müsafirler ve seyyahlar arasında: Biri Gaziyân-ı Rûm ve biri Abdalân-ı Rûm ve biri Bâcıyân-ı Rûm ve biri Ahiyân-ı Rûm." Kayıt açık. Dört önemli topluluk çıkıyor karşımıza, bunlardan biri de -bugüne dek izleği, süreği devam eden- Abdalan-ı Rum'dur. Abdalan-ı Rum, batıni / heteredoks dervişler topluluğudur. Anadolu Abdalları, Horasan Erenleri, Gaip Erenler gibi adlarla da anılır. Cezbeli / aşkın ve taşkın, kendi deyimleriyle "tahta kılıç"larıyla gönüller fetheden, Hakk'ın yolunu süren, nefsinden arınmış, "ölmeden evvel ölen", canı candan ayırt etmeyen, "her ne ararsan insandadır", "Hak gönüldedir", "nefisi yele, zâhiri sele verdik" diyen, üretimde ve tüketimde paylaşımcılığı, eşitliği esas alan dervişlerdir."
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: La Kitap
Kitabın Özellikleri
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
304
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:
Çokça sözü edilen, fakat yeterince irdelenmediği görülen "Abdalan-ı Rum" olayını anlayabilmek için toplumsal dönüşümün tarihsel boyutlarını irdelemenin gerekliliği de ortaya çıkmaktadır. Bu aynı zamanda bir bakıma "arka plan" çözümlemesidir. Açık ki, kültürler birbirinin süreğidir. Sürekli değişerek, dönüşerek kendini yeni koşullara uyarlar, yeni bir çağa taşır. Bu, tarihin kaçınılmaz döngüsüdür. Bu durum gelenekte 'kökün üstünde bitmek' ya da 'ot kökün üstünde biter' biçiminde betimlenir. Her olgunun bir kökeni, dayanak noktaları vardır. Görülmese de, bilinmese de bu gerçeklik değişmez. İnsan koşullarının ürünüdür. İnsanı çevresinden, koşullarından soyutlayarak yapılan her türlü değerlendirme, her türlü yaklaşım ve çözümleme hep soyut kalacaktır.
Âşıkpaşaoğlu yazdığı "Tevarih-i Al-i Osman"da Hacı Bektaş dönemiyle ilgili açıklama yaparken dört taifeden bahseder: "Hem dahi bu Rûm'da dört taife vardur kim anılur müsafirler ve seyyahlar arasında: Biri Gaziyân-ı Rûm ve biri Abdalân-ı Rûm ve biri Bâcıyân-ı Rûm ve biri Ahiyân-ı Rûm." Kayıt açık. Dört önemli topluluk çıkıyor karşımıza, bunlardan biri de -bugüne dek izleği, süreği devam eden- Abdalan-ı Rum'dur. Abdalan-ı Rum, batıni / heteredoks dervişler topluluğudur. Anadolu Abdalları, Horasan Erenleri, Gaip Erenler gibi adlarla da anılır. Cezbeli / aşkın ve taşkın, kendi deyimleriyle "tahta kılıç"larıyla gönüller fetheden, Hakk'ın yolunu süren, nefsinden arınmış, "ölmeden evvel ölen", canı candan ayırt etmeyen, "her ne ararsan insandadır", "Hak gönüldedir", "nefisi yele, zâhiri sele verdik" diyen, üretimde ve tüketimde paylaşımcılığı, eşitliği esas alan dervişlerdir."
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: La Kitap
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 99,62 | 298,85 |
4 | - | - |
6 | 51,67 | 310,02 |
9 | 35,53 | 319,80 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 103,06 | 309,19 |
4 | - | - |
6 | 51,21 | 307,23 |
9 | 35,53 | 319,80 |
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 99,62 | 298,85 |
4 | - | - |
6 | 51,21 | 307,23 |
9 | 35,53 | 319,80 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 99,62 | 298,85 |
4 | - | - |
6 | 51,44 | 308,63 |
9 | 35,53 | 319,80 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 99,62 | 298,85 |
4 | 76,11 | 304,44 |
6 | 51,21 | 307,23 |
9 | 35,53 | 319,80 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
1 | - | - |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 99,62 | 298,85 |
4 | - | - |
6 | 51,21 | 307,23 |
9 | 35,53 | 319,80 |
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 279,30 | 279,30 |
2 | 139,65 | 279,30 |
3 | 99,62 | 298,85 |
4 | - | - |
6 | 51,21 | 307,23 |
9 | 35,69 | 321,20 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.