Meddah ve Cellat
“...Oyunun ‘ana olay'ı, duraklama dönemini sürdürmekte olanOsmanlı Devleti'nin baskı ve zulüm ikliminde yaşananların manzarasını sunar. Bu manzara ‘boynu vurulmuş' kişilerden dinlenen öykülerden oluşur.
Öykülerin dinleyicisi Cellat, anlatıcısı Meddah'tır.Yazar, ‘ana olay'ın geri düzlemini de tarihsel gerçeklere dayandırır.
Meddah ve Cellat'ın öyküsü, Genç Osman'ın padişahlığı sırasında,1621 yılının Ocak ayında, İstanbul Boğazı'nın donduğu ve on altı gün boyunca deniz trafiğinin durduğu, oluşan kıtlıknedeniyle toplumsal olayların yaşandığı bir zamanda geçer.…
Ali Cüneyd Kılcıoğlu, bu sahne metninde meddahlık sanatınındilini iyi kullanan bir yazar olduğunu gösteriyor.Yapıtı, Meddah'ın öykü anlatmadaki kıvraklığınıve bir karakterden ötekine geçme hünerini ustalıkla sergileyebileceksanatçılarımızı heveslendiren bir ‘oyuncu oyunu'olması nedeniyle sahnelenmeye değer bulunmalıdır.”
Ayşegül Yüksel
(Tanıtım Bülteninden)
“...Oyunun ‘ana olay'ı, duraklama dönemini sürdürmekte olanOsmanlı Devleti'nin baskı ve zulüm ikliminde yaşananların manzarasını sunar. Bu manzara ‘boynu vurulmuş' kişilerden dinlenen öykülerden oluşur.
Öykülerin dinleyicisi Cellat, anlatıcısı Meddah'tır.Yazar, ‘ana olay'ın geri düzlemini de tarihsel gerçeklere dayandırır.
Meddah ve Cellat'ın öyküsü, Genç Osman'ın padişahlığı sırasında,1621 yılının Ocak ayında, İstanbul Boğazı'nın donduğu ve on altı gün boyunca deniz trafiğinin durduğu, oluşan kıtlıknedeniyle toplumsal olayların yaşandığı bir zamanda geçer.…
Ali Cüneyd Kılcıoğlu, bu sahne metninde meddahlık sanatınındilini iyi kullanan bir yazar olduğunu gösteriyor.Yapıtı, Meddah'ın öykü anlatmadaki kıvraklığınıve bir karakterden ötekine geçme hünerini ustalıkla sergileyebileceksanatçılarımızı heveslendiren bir ‘oyuncu oyunu'olması nedeniyle sahnelenmeye değer bulunmalıdır.”
Ayşegül Yüksel
(Tanıtım Bülteninden)