Mi'yar-ı Sedat Ahmet Cevdet Paşa

Mi’yar-ı Sedat Klasik Mantık

Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.Descartes “Düşünüyorum o halde varım” derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık dü­şünmekle başlar,...
Stokta var
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
96,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,59TL
Havale/EFT ile: 94,08TL
9786059652988
1061084
Mi’yar-ı Sedat
Mi’yar-ı Sedat Klasik Mantık
96.00

Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.

Descartes “Düşünüyorum o halde varım” derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık dü­şünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.

Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir “Kuvve”dir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru ve­ya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.

Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî’den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786059652988
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
141
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2018-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.

Descartes “Düşünüyorum o halde varım” derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık dü­şünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.

Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir “Kuvve”dir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru ve­ya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.

Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî’den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat