Yeni
Teftâzânî’de Burhan ve Burhân-ı Temânu‘ Delili Adem Sünger

Teftâzânî’de Burhan ve Burhân-ı Temânu‘ Delili

Bütün peygamberlerin kavimlerini davet ettiği ilk inanç ilkesi olan Allah’ın birliği, son din İslâm’ın da özünü teşkil etmektedir. Müslüman olmanın ilk şartı olan tevhid ilkesinin temellendirilmesi ve savunulması,...
Stokta var
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
114,40TL
Taksitli fiyat: 9 x 15,00TL
Havale/EFT ile: 112,11TL
9786259536712
1344674
Teftâzânî’de Burhan ve Burhân-ı Temânu‘ Delili
Teftâzânî’de Burhan ve Burhân-ı Temânu‘ Delili
114.40

Bütün peygamberlerin kavimlerini davet ettiği ilk inanç ilkesi olan Allah’ın birliği, son din İslâm’ın da özünü teşkil etmektedir. Müslüman olmanın ilk şartı olan tevhid ilkesinin temellendirilmesi ve savunulması, müslüman düşünür ve âlimlerinin ehemmiyet verdiği bir husustur. Kelâm âlimleri, “Yerde ve göklerde Allah’tan başka ilahlar olsaydı o ikisi fesada uğrardı.” (Enbiyâ 21/22.) âyetinden hareketle burhân-ı temânuʿ delilini ortaya koymuşlardır. Temânuʿ delili, Ehl-i sünnet ve Muʿtezile âlimleri arasında tartışmalara sebep olduğu gibi, Ehl-i sünnet âlimleri arasında da ihtilafa, hatta tekfire kadar varan ithamlara sebep olmuştur. Bu bağlamda en çok eleştirilenlerin başında söz konusu delilin burhânî değil, iknâî bir delil olduğunu savunan Teftâzânî gelmektedir. Biz bu çalışmamızda Teftâzânî’nin burhan ve burhân-ı temânuʿ hakkındaki görüşlerini ele almaya ve burhân-ı temânuʿ burhan mıdır? sorusuna cevap bulmaya çalışacağız. Bu çerçevede öncelikle burhanın ne olduğunun belirlenmesi, konunun anlaşılabilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu sebeple ilk olarak Teftâzânî’ye kadar olan süreci belli isimler üzerinden aktarmaya, onların burhana yaklaşımlarını vermeye çalışacağız. Ardından, Teftâzânî’nin burhana bakışını ele alacağız. Burhân-ı temânuʿ meselesini bu bilgiler ışığında değerlendirmeye, bizzat delilin kendisine ve Teftâzânî’ye yöneltilen eleştirilerin haklı olup olmadığını belirlemeye gayret edeceğiz. Temânuʿ delili, bahse konu âyette de işaret edilen irade çatışması üzerine bina edildiğinden ilahlar arasında farz edilen çatışmanın niteliği ve bu konudaki görüş farklılıklarının üzerinde duracağız. Teftâzânî’nin temânuʿ delilini neden iknâî kabul ettiği, bu iddiasında haklı olup olmadığı ve bu iddianın tekfiri gerektirip gerektirmediği gibi sorulara cevap arayacağız.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786259536712
Boyut:
13x19
Sayfa Sayısı:
140
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur

Bütün peygamberlerin kavimlerini davet ettiği ilk inanç ilkesi olan Allah’ın birliği, son din İslâm’ın da özünü teşkil etmektedir. Müslüman olmanın ilk şartı olan tevhid ilkesinin temellendirilmesi ve savunulması, müslüman düşünür ve âlimlerinin ehemmiyet verdiği bir husustur. Kelâm âlimleri, “Yerde ve göklerde Allah’tan başka ilahlar olsaydı o ikisi fesada uğrardı.” (Enbiyâ 21/22.) âyetinden hareketle burhân-ı temânuʿ delilini ortaya koymuşlardır. Temânuʿ delili, Ehl-i sünnet ve Muʿtezile âlimleri arasında tartışmalara sebep olduğu gibi, Ehl-i sünnet âlimleri arasında da ihtilafa, hatta tekfire kadar varan ithamlara sebep olmuştur. Bu bağlamda en çok eleştirilenlerin başında söz konusu delilin burhânî değil, iknâî bir delil olduğunu savunan Teftâzânî gelmektedir. Biz bu çalışmamızda Teftâzânî’nin burhan ve burhân-ı temânuʿ hakkındaki görüşlerini ele almaya ve burhân-ı temânuʿ burhan mıdır? sorusuna cevap bulmaya çalışacağız. Bu çerçevede öncelikle burhanın ne olduğunun belirlenmesi, konunun anlaşılabilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu sebeple ilk olarak Teftâzânî’ye kadar olan süreci belli isimler üzerinden aktarmaya, onların burhana yaklaşımlarını vermeye çalışacağız. Ardından, Teftâzânî’nin burhana bakışını ele alacağız. Burhân-ı temânuʿ meselesini bu bilgiler ışığında değerlendirmeye, bizzat delilin kendisine ve Teftâzânî’ye yöneltilen eleştirilerin haklı olup olmadığını belirlemeye gayret edeceğiz. Temânuʿ delili, bahse konu âyette de işaret edilen irade çatışması üzerine bina edildiğinden ilahlar arasında farz edilen çatışmanın niteliği ve bu konudaki görüş farklılıklarının üzerinde duracağız. Teftâzânî’nin temânuʿ delilini neden iknâî kabul ettiği, bu iddiasında haklı olup olmadığı ve bu iddianın tekfiri gerektirip gerektirmediği gibi sorulara cevap arayacağız.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 61,20    122,41   
3 41,57    124,70   
6 21,74    130,42   
9 15,00    134,99   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 61,20    122,41   
3 42,21    126,64   
6 21,74    130,42   
9 15,00    134,99   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 61,20    122,41   
3 41,95    125,84   
6 21,74    130,42   
9 15,13    136,14   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 61,20    122,41   
3 42,33    126,98   
6 21,74    130,42   
9 15,13    136,14   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 61,20    122,41   
3 42,33    126,98   
6 22,69    136,14   
9 15,13    136,14   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 61,20    122,41   
3 38,51    115,54   
6 21,74    130,42   
9 15,13    136,14   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 114,40    114,40   
2 61,20    122,41   
3 41,95    125,84   
6 21,74    130,42   
9 15,13    136,14   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat