Bu Din Benim Dinim Değil - Resmi Din Öğretisine Eleştirel Bir Bakış Ab

Bu Din Benim Dinim Değil ("Resmi Din" Öğretisine Eleştirel Bir Bakış)

DİN KÜLTÜR’Ü, AHLAK BİLGİ’SİBu kitap, daha önce yayınlanan, 1990 yıllarındaki müfredata göre hazırlanan Din kültürü ve ahlak dersine yönelik bir eleştiri idi. Bu gün yeni müfredata göre hazırlanan ders programına yönelik...
Stokta var
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
246,40TL
Taksitli fiyat: 9 x 32,31TL
Havale/EFT ile: 241,47TL
9786057362650
1258077
Bu Din Benim Dinim Değil ("Resmi Din" Öğretisine Eleştirel Bir Bakış)
Bu Din Benim Dinim Değil ("Resmi Din" Öğretisine Eleştirel Bir Bakış)
246.40

DİN KÜLTÜR’Ü, AHLAK BİLGİ’Sİ
Bu kitap, daha önce yayınlanan, 1990 yıllarındaki müfredata göre hazırlanan Din kültürü ve ahlak dersine yönelik bir eleştiri idi. Bu gün yeni müfredata göre hazırlanan ders programına yönelik eleştirilerle kitabın güncellenmesi sözkonusu.

 Eski ve yeni müfredattaki temel bakış açısından bir farklılık yok. Dersin adı “Din dersi” değil, “Din kültürü ve ahlak bilgisi” dersidir. Din bir gelenek, kültür olarak ele alınmaktadır, ahlak da bilgi seviyesinde kalmaktadır. Yaşadığımız
hayatta aslında Ahlakın yerini “Moral” ve “Etik” değerler almaktadır. “Din Kültürü ve Ahlak bilgisi” artık bir “Değerler eğitimi” kapsamında değerlendirilmektedir. Bu çerçevede öğretilen bir , dinin, ekonomi, siyaset, toplum hayatı, kamusal alandan tecrit edilmiş, “Bireysel” planda vicdanlara, toplumsal planda mabetlere hapsedilmiş bir “Türk İslamı” anlayışıdır. Bu da siyasetin çerçevesini belirlediği aslında bir “siyasal islam” projesidir.


“Yeni Normal” dönemde, Human 2 projesi olarak da tanımlanan ve insanı nesne olarak kabul eden, din, ahlak ve gelenekten, biyolojik cinsiyetinden bağımsız, cinsiyeti, “toplumsal cinsiyet” şeklinde tanımlanan, yönelim, deneyim ve tercihe daylı, akışkan ve değişken olabilen Gender diye sıfatlandırılan Trans Humanizm anlayışı ile yeniden tanımlanan bir Genom’un Siber dünyadaki karşılığını bugün tam olarak belirlemek mümkün değildir. 


Sok kamuoyu araştırmalarında Dindarlık artık anlam değiştirmemiş gözüküyor. “Amentü”yü bile bilmeyen ya da maddeler halinde sorulduğunda bunlarıhurafe olarak gören bir nesil geliyor ve bunlar kendilerini Müslüman olarak
tanımlayabiliyorlar. Müslümanlık artık sosyolojik anlamda bir kültürel aidiyeti ifade ediyor. Din KÜLTÜR, Ahlak BİLGİ’den ibaret olunca sonucun bu olması sürpriz değil.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786057362650
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
336
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

DİN KÜLTÜR’Ü, AHLAK BİLGİ’Sİ
Bu kitap, daha önce yayınlanan, 1990 yıllarındaki müfredata göre hazırlanan Din kültürü ve ahlak dersine yönelik bir eleştiri idi. Bu gün yeni müfredata göre hazırlanan ders programına yönelik eleştirilerle kitabın güncellenmesi sözkonusu.

 Eski ve yeni müfredattaki temel bakış açısından bir farklılık yok. Dersin adı “Din dersi” değil, “Din kültürü ve ahlak bilgisi” dersidir. Din bir gelenek, kültür olarak ele alınmaktadır, ahlak da bilgi seviyesinde kalmaktadır. Yaşadığımız
hayatta aslında Ahlakın yerini “Moral” ve “Etik” değerler almaktadır. “Din Kültürü ve Ahlak bilgisi” artık bir “Değerler eğitimi” kapsamında değerlendirilmektedir. Bu çerçevede öğretilen bir , dinin, ekonomi, siyaset, toplum hayatı, kamusal alandan tecrit edilmiş, “Bireysel” planda vicdanlara, toplumsal planda mabetlere hapsedilmiş bir “Türk İslamı” anlayışıdır. Bu da siyasetin çerçevesini belirlediği aslında bir “siyasal islam” projesidir.


“Yeni Normal” dönemde, Human 2 projesi olarak da tanımlanan ve insanı nesne olarak kabul eden, din, ahlak ve gelenekten, biyolojik cinsiyetinden bağımsız, cinsiyeti, “toplumsal cinsiyet” şeklinde tanımlanan, yönelim, deneyim ve tercihe daylı, akışkan ve değişken olabilen Gender diye sıfatlandırılan Trans Humanizm anlayışı ile yeniden tanımlanan bir Genom’un Siber dünyadaki karşılığını bugün tam olarak belirlemek mümkün değildir. 


Sok kamuoyu araştırmalarında Dindarlık artık anlam değiştirmemiş gözüküyor. “Amentü”yü bile bilmeyen ya da maddeler halinde sorulduğunda bunlarıhurafe olarak gören bir nesil geliyor ve bunlar kendilerini Müslüman olarak
tanımlayabiliyorlar. Müslümanlık artık sosyolojik anlamda bir kültürel aidiyeti ifade ediyor. Din KÜLTÜR, Ahlak BİLGİ’den ibaret olunca sonucun bu olması sürpriz değil.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,82    263,65   
3 89,53    268,58   
6 46,82    280,90   
9 32,31    290,75   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,82    263,65   
3 90,92    272,76   
6 46,82    280,90   
9 32,31    290,75   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,82    263,65   
3 90,35    271,04   
6 46,82    280,90   
9 32,58    293,22   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,82    263,65   
3 91,17    273,50   
6 46,82    280,90   
9 32,58    293,22   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,82    263,65   
3 91,17    273,50   
6 48,87    293,22   
9 32,58    293,22   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,82    263,65   
3 82,95    248,86   
6 46,82    280,90   
9 32,58    293,22   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
2 131,82    263,65   
3 90,35    271,04   
6 46,82    280,90   
9 32,58    293,22   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat