Hadislerde Hak Kavramı Abdulvasıf Eraslan

Hadislerde Hak Kavramı Kütüb-i Sitte Özelinde

Yaratan, yaratılan ve bu ikisi arasındaki münasebetin adıdır “hak". İnsanın iç dinamiklerini, yaratıcı ve diğerle olan ilişkisini düzenleyen bir ölçüt ve bunların ideal düzeyde tutulmasını sağlayan bir mihenk taşıdır. İslam...
Kargo Ücreti: 75,00 TL
indirimli
96,00TL
Havale/EFT ile: 94,08TL
9786258005646
1219639
Hadislerde Hak Kavramı
Hadislerde Hak Kavramı Kütüb-i Sitte Özelinde
96.00

Yaratan, yaratılan ve bu ikisi arasındaki münasebetin adıdır “hak". İnsanın iç dinamiklerini, yaratıcı ve diğerle olan ilişkisini düzenleyen bir ölçüt ve bunların ideal düzeyde tutulmasını sağlayan bir mihenk taşıdır. İslam düşüncesinde vahiy, vahyin sahibi, yeryüzündeki temsilcisi ve muhatapları sarmalında yer alan “hak”ın Nebevi mirastaki anlam dünyasını merkeze alan bu eser, kavramın fizik ve fizikötesi alanlarla olan münasebetine dikkat çekmiştir. Dünya-ahiret saadetini teminat altına alan İslam’da “hak”; inançta varlığın, “söz”de doğruluğun, hukukta ise adaletin temel bir ilkesi olmuştur. Ayrıca toplumsal ilişkileri düzenlerken aşkın ilâh otoritesinin inançla olan münasebetini canlı tutan ahlaki bir davranış ilkesi olarak, insanı önce Allah, sonra da diğer varlıklarla irtibatlandırmıştır.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786258005646
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
184
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Yaratan, yaratılan ve bu ikisi arasındaki münasebetin adıdır “hak". İnsanın iç dinamiklerini, yaratıcı ve diğerle olan ilişkisini düzenleyen bir ölçüt ve bunların ideal düzeyde tutulmasını sağlayan bir mihenk taşıdır. İslam düşüncesinde vahiy, vahyin sahibi, yeryüzündeki temsilcisi ve muhatapları sarmalında yer alan “hak”ın Nebevi mirastaki anlam dünyasını merkeze alan bu eser, kavramın fizik ve fizikötesi alanlarla olan münasebetine dikkat çekmiştir. Dünya-ahiret saadetini teminat altına alan İslam’da “hak”; inançta varlığın, “söz”de doğruluğun, hukukta ise adaletin temel bir ilkesi olmuştur. Ayrıca toplumsal ilişkileri düzenlerken aşkın ilâh otoritesinin inançla olan münasebetini canlı tutan ahlaki bir davranış ilkesi olarak, insanı önce Allah, sonra da diğer varlıklarla irtibatlandırmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat